Reklama2016-09-21
1

Polsat obniżył ceny reklam, najdrożej przy „Mega Hitach” i kabaretach

Ceny reklam w Polsacie w październiku br. przy większości programów są znacznie niższe niż przed rokiem. Najwięcej trzeba zapłacić za spoty w paśmie filmowym „Mega Hit” oraz przy kabaretach w niedzielny wieczór.

Ceny reklam przy większości programów w Polsacie są w październiku tego roku niższe nawet o kilkanaście procent niższe niż rok temu. Zdrożały jedynie spoty przy serialach „Przyjaciółki” i „Świat według Kiepskich”.

Reklamodawcy najwięcej zapłacą za emisję reklamy w poniedziałkowym paśmie filmowym „Mega Hit” - do 75,3 tys. zł (cena netto dla spotu 30-sek., bez rabatów). W październiku ub.r. reklama w tym paśmie kosztowała nawet 81,8 tys. zł.

Niewiele mniej - nawet 70,5 tys. zł - trzeba wydać na spot w niedzielny wieczór, gdy Polsat emituje pasmo kabaretowe. W październiku ub.r. o tej porze stacja pokazywała show „Must be the music - tylko muzyka” - wtedy za reklamę trzeba było zapłacić 59,6 tys. zł.

Wśród seriali najdroższą reklamowo pozycją są pokazywane w czwartkowe wieczory „Przyjaciółki” - reklama kosztuje do 52,6 tys. zł (przed rokiem 49,7 tys. zł). Na spot przy „Pierwszej miłości” marketerzy wydadzą do 51,3 tys. zł (w październiku ub.r. - 52,5 tys. zł), a przy „Świecie według Kiepskich” - do 47 tys. zł (przed rokiem 42,1 tys. zł).

Cena emisji filmu reklamowego przy programie Katarzyny Dowbor „Nasz nowy dom” wynosi maksymalnie 63,4 tys. zł (wobec 72,5 tys. zł przed rokiem), a przy „Rinke za kratami” - 23,8 tys. zł (w październiku ub.r. 40 tys. zł).

Obecność reklamowa przy kulinarnym show „Hell’s Kitchen - piekielna kuchnia” to wydatek rzędu 51,6 tys. zł (wobec 57,5 tys. zł rok wcześniej), a przy „Top Chef – Gwiazdy od kuchni” - 48,8 tys. zł (w ub.r. 62 tys. zł).

Za reklamę przy sobotnim „Twoja twarz brzmi znajomo” marketerzy zapłacą 59,6 tys. zł (59,8 tys. zł rok temu), a przy „Dancing with the stars – Taniec z gwiazdami” - 54,4 tys. zł (w ub.r. 55,8 tys. zł).

Spoty przy wieczornych „Wydarzeniach” najdroższe są w niedziele - wtedy ceny dochodzą do 54,8 tys. zł (rok temu 65,2 tys. zł). W dni powszednie reklamy przy tym serwisie informacyjnym kosztują maksymalnie 51,8 tys. zł (w ub.r. - 56,8 tys. zł). Emisja spotu przy wieczornym „Sporcie” to wydatek do 59,9 tys. zł w niedziele oraz do 56,4 tys. zł w dni powszednie, zaś przy „Pogodzie” - odpowiednio do 70,1 tys. zł i 53 tys. zł.

Polsat Media jako ostatnie biuro reklamy głównego nadawcy podało ceny reklam na październik. Jako pierwsze cennik ujawniło Biuro Reklamy TVP, a potem swoją ofertę udostępniło TVN Media.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas