Telewizja2016-12-28
9

Polsat pokonał konkurencje. „M jak miłość” hitem tygodnia

Liderem oglądalności w zeszłym tygodniu był Polsat. Hitami były seriale Dwójki oraz film „Kevin sam w domu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 19 do 25 grudnia 2016 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 19 grudnia oglądało 6,43 mln widzów, co przełożyło się na 38,87 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe”, który 21 grudnia na antenie Dwójki oglądało 4,79 mln widzów, co dało stacji 30,07 proc. udziału.

Wśród hitów tygodnia na podium znalazł się kultowy film „Kevin sam w domu”, pokazany w Polsacie w wigilię. Śledziło go średnio 4,33 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 30,47 proc. udziału.

Oczko niżej znalazły się kulisy „M jak miłość” (3,78 mln widzów; 24,60 proc. udziału; 20 grudnia).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 25 grudnia obejrzało 3,67 mln widzów. Była to piąta najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.

Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Faktów” TVN zgromadziło 3,46 mln widzów (emisja 22 grudnia; 8. pozycja). 3,40 mln oglądających miał pokazany dwa dni wcześniej „Teleexpress” TVP1 (9. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj film „Kevin sam w domu”, który oglądało średnio 2,19 mln osób (35,84 proc. udziału).

Drugie miejsce zajęło „M jak miłość” (2,06 mln widzów; 31,02 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy tego serialu (1,47 mln widzów; 23,70 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze serial „Na dobre i na złe” (1,38 mln; 21,94 proc.) oraz dziennik „Wydarzenia” (1,18 mln; 24,67 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,98 pkt. proc. do 12,07 proc. Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 1,02 pkt. proc. do 9,73 proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,06 proc., po spadku o 0,46 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,52 proc. (w dół o 0,09 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,97 proc. do 39,38 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (4,74 proc.; w dół o 0,73 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zwiększyła swój udział o 1,30 pkt. proc. do 14,56 proc. Drugie miejsce zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 11,22 proc., po spadku udziału o 1,19 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,28 pkt. proc. do 7,25 proc.) i Jedynka (- 1,14 pkt. proc. do 6,04 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 na pozycji lidera oglądalności znalazł się Polsat (do góry o 0,75 pkt. proc. do 13,48 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas