Telewizja 2015-08-07
5

Polsat Sport News ze wzrostem o 125 proc. w telewizji naziemnej. TVP Polonia najmocniej w dół

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w lipcu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Sport News, a najwięcej straciła TVP Polonia.

W lipcu 2015 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajął Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2014 roku zmniejszył się o 2,13 proc. i wyniósł 14,23 proc.

Drugie miejsce należało do TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,70 proc., po wzroście w skali roku o 4,02 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,91 proc. i wyniósł 10,18 proc. Z kolei czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział zmalał o 9,80 proc. do 7,82 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału zmniejszył się o 5,35 proc. do 7,26 proc.

Oczko niżej uplasowała się stacja TV Puls, która w lipcu br. miała 5,07 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,15 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 125,37 proc., pochwalić się mógł Polsat Sport News, który w rankingu awansował z 23. na 18. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,51 proc.

Z kolei najwięcej straciła TVP Polonia - było to 36,62 proc. do 0,90 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 17. na 22. - przedostatnie.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w telewizji naziemnej również znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,38 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 0,97 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 3,98 proc. do 11,57 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,22 proc., po spadku w skali roku o 14,64 proc. Natomiast na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (7,12 proc.; w dół o 11 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która zanotowała wzrost o 6,65 proc. do 6,58 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (5,01 proc. udziału; w dół o 3,65 proc.).

Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Sport News, którego udział poszedł do góry o 164,15 proc. do 1,40 proc. Zaś najwięcej straciła TVP Polonia - było to 34,09 proc. do 0,87 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas