W minionym tygodniu pozycja lidera oglądalności w rynku telewizyjnym należała do TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 3 do 9 marca 2014 roku zmniejszył się o 0,81 pkt. proc. do 13,77 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajęła stacja TVN, której udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,27 pkt. proc. i wyniósł 12,43 proc. Ostatnie miejsce podium należało do Polsatu. Jego wynik wyniósł 12,26 proc., po wzroście w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 0,97 pkt. proc. Natomiast na czwarte miejsce spadła TVP2 (9,92 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.).
Do rankingu top 20 na 19. miejsce awansował kanał TVP ABC, który nadaje od 15 lutego br. (Nielsen Audience Measurement oficjalnie jego oglądalność mierzy od 1 marca br.). Średni tygodniowy udział tej stacji zwiększył się o 0,45 pkt. proc. do 0,84 proc.
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym pochwalić się mogły również takie kanały jak: TVN7 (3,56 proc.; + 0,31 pkt. proc.), TVN24 (3,34 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Info (3,20 proc.; + 0,06 pkt. proc.), Polsat News (1,36 proc.; + 0,08 pkt. proc.) i Eurosport (0,87 proc.; + 0,17 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, który zanotował tutaj wzrost 0,34 pkt. proc. do 13,90 proc. udziału. Z kolei na drugie miejsce spadł kanał TVN, którego udział jednak zwiększył się o 0,15 pkt. proc. do 13,80 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasowała się Jedynka (spadek o 0,65 pkt. proc. do 10,18 proc. udziału).
- 1
- 2