W październiku br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W zeszłym miesiącu 2014 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie ponad 2,05 mln spotów reklamowych, o 13,5 proc. więcej niż w październiku ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie ponad 2,41 mld zł, co oznacza wzrost o 4,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 370,2 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były o 2,05 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały aż o 34,6 proc. do 298,3 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (206,2 mln zł, spadek o 13,6 proc.) i TVP2 (187,2 mln zł, spadek o 2,78 proc.).
Tuż za kanałami tzw. ‘”wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 54,9 mln zł i wzrostem o 17,8 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam. Największymi pochwalić się mogły kanały National Geographic Channel (wzrost o 55,97 proc. do 32,7 mln zł) i AXN (wzrost o 48,22 proc. do 48,92 mln zł).
Zobacz tabelę
W październiku 2014 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 104,3 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 35,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (57,8 mln zł) i Orange (56,3 mln zł).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.