W październiku br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W zeszłym miesiącu 2014 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,95 mln spotów reklamowych, o 14,14 proc. więcej, niż w listopadzie ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,41 mld zł, co oznacza spadek o 0,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 388,68 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były o 7,90 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 34,54 proc. do 316,77 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (193,51 mln zł; spadek o 11,51 proc.) i TVP2 (167,19 mln zł; w dół o 8,64 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 59,27 mln zł i wzrostem o 32,67 proc. W listopadzie ub.r. stacja ta zajmowała miejsce siódme.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał Disney Junior - o 100,44 proc. do 26,80 mln zł.
W listopadzie 2014 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 107,31 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 65,96 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (74,70 mln zł) i Orange (60,92 mln zł).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.