Telewizja2014-12-02
1

TVN nowym liderem w listopadzie. Rekord TV Puls w grupie komercyjnej

W listopadzie br. nowym liderem oglądalności został TVN, który pierwsze miejsce zajął również wśród widzów w grupie komercyjnej. Największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”.

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2014 roku awansował TVN. Udział tego kanału względem listopada 2013 roku zmniejszył się jednak o 4,39 proc. i wyniósł 12,42 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję spadła TVP1. Udział tego kanału w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,26 proc. do 12,13 proc.

Na ostatniej lokacie podium uplasował się Polsat. Jego wynik to 11,99 proc., po wzroście o 1,61 proc. Natomiast czwarte miejsce zajęła TVP2 (9,04 proc.; w dół o 15,04 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 48,51 proc. w listopadzie ub.r. do 45,58 proc. w listopadzie br.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVN7, którego udział, wynoszący 3,37 proc., się nie zmienił. Oczko niżej znalazł się kanał TV Puls (3,27 proc.; spadek o 0,61 proc.), natomiast siódme miejsce zajęła informacyjna stacja TVN24 (2,91 proc.; w dół o 3 proc.).

Zobacz tabelę


W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała tutaj do TVN, którego udział wyniósł tu 14,10 proc., po spadku o 5,18 proc. Wzrost z kolei zanotował będący na drugim miejscu Polsat. Jego wynik poszedł do góry o 6,71 proc. do 13,35 proc.

Na ostatnią lokatę podium awansowała TVP1 (8,65 proc udziału; spadek o 5,46 proc.), która w listopadzie ub.r. była czwarta. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP2 (7,54 proc., - 17,78 proc.).

Warty zauważenia jest wysoki wynik stacji TV Puls, która zajęła miejsce piąte. Jej udział to 4 proc. udziału po wzroście o 6,38 proc. Jednocześnie jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w tej grupie wiekowej w historii nadawania.

Zobacz tabelę


W listopadzie 2014 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość” TVP2, którego najchętniej oglądany odcinek - pokazany 24 listopada - oglądało 6,97 mln osób.

Drugie miejsce zajął też serial Dwójki - „Na dobre i na złe”, którego odcinek z 12 listopada śledziło średnio 5,58 mln widzów.

Ostatnie miejsce podium należało do „Teleexpressu” TVP1 (5,27 mln widzów).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo dziesięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, a po trzy - do Polsatu i TVN.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas