Liderem wpływów reklamowych w wakacje 2009 r. była telewizja Polsat. Stacja zarobiła cennikowo 283 mln złotych, drugie miejsce przypadło TVN. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA Polska. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Procter and Gamble, L'oreal i Danone.
Wpływy z reklam Polsatu w wakacje* br. wyniosły 283 mln zł i były o 12,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 205 mln zł (o 7 proc. mniej niż w 2008 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 162 mln zł, czyli o 22 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - dopiero piąta w rankingu - odnotowała wzrost wpływów z reklam o 0,4 proc. do poziomu 77 mln zł.
Czwartą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która
była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody
wyniosły 78,6 mln zł i były o 171 proc. wyższe niż rok
temu.
Zobacz tabelę
Unilever awansował na pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w wakacje* 2009 r. firmy
Unilever, Procter and Gamble, L'oreal i Danone.
Zobacz tabelę
Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniają udzielanych rabatów.
* w 2009 roku stacja "Polsat Cafe" nie jest już
monitorowana
** dane do 30.08