Telewizja2015-04-14
1

Polsat znów nowym liderem, Polsat 2 ostro do góry. Ponad 7 mln widzów „M jak miłość”

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansował Polsat. Stacja ta była pierwsza również wśród widzów w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującego Polsatu w okresie od 6 do 12 kwietnia 2015 roku zwiększył się o 0,44 pkt. proc. do 12,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 0,21 pkt. proc. i wyniósł 12,18 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,99 proc., po wzroście o 0,04 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,76 proc.; w dół o 0,51 pkt. proc.).

Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: Polsat 2 (1,70 proc.; + 0,46 pkt. proc.), TTV (1,30 proc.; + 0,04 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,12 proc.; + 0,10 pkt. proc.) i Stopklatka TV (0,96 proc.; + 0,14 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera uplasował się Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,35 pkt. proc. do 13,84 proc. udziału. Drugi był TVN, którego udział zwiększył się o 0,56 pkt. proc. do 12,87 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Jedynki, która awansowała z miejsca czwartego - udział tej stacji, jednak po spadku o 0,05 proc., wyniósł 8,24 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła Dwójka (w dół o 0,48 pkt. proc. do 7,86 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas