Prasa2014-05-06
11

Polskapresse wprowadzi płatny dostęp do swoich serwisów

Wydająca dzienniki regionalne Grupa Polskapresse opracowuje strategię zamknięcia treści internetowych za własnym paywallem. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Według naszych informacji, nad wprowadzeniem płatnego dostępu do kontentu w internecie wydawca pracuje już od połowy 2013 roku. Za paywallem zamknięte zostaną treści z serwisów internetowych Polskapresse oraz Mediów Regionalnych, przejętych przez Grupę pod koniec ub.r. (więcej o tym). Jednocześnie Polskapresse ma nadal współpracować z platformą Piano Media, która pozwala na dostęp do jej treści  w ramach płatnej oferty obejmującej też serwisy innych wydawców.

Wdrażaniem paywalla w serwisach obu grup wydawniczych ma zająć się Tomasz Krawczyk, który od maja br. piastuje stanowisko krajowego dyrektora rozwoju redakcyjnego Grupy Polskapresse. Wcześniej tę samą funkcję pełnił w Mediach Regionalnych (więcej na ten temat).

Joanna Pazio, rzeczniczka prasowa Polskapresse i Mediów Regionalnych potwierdza, że trwają prace nad strategią monetyzacji kontentu. - Szczegółów nie zdradzamy - mówi nam jednak.

W lutym br. Agora wprowadziła płatny dostępu do treści w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej” (więcej na ten temat). Spowodowało to zmniejszenie  ruchu na stronach regionalnych „GW” (przeczytaj o tym więcej).

Autor:Łukasz Brzezicki

Więcej informacji:Polskapresse, paywall, płatny dostęp

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas