Prasa2021-05-24
37

Spadła liczba subskrybentów „Gazety Wyborczej” i radia Tok FM

"Wyborcza" oferuje trzy pakiety subskrypcyjne (screen: Prenumerata.wyborcza.pl)

„Gazeta Wyborcza” (Agora) miała pod koniec pierwszego kwartału br. 258 tys. cyfrowych subskrypcji. Na koniec ub.r. prenumeratorów cyfrowych było 259,6 tys. Zdaniem Agory, wszystko przez lockdown, który wpłynął na duży przyrost bazy subskrybentów w 2020 roku.

Liczba subskrybentów „Gazety Wyborczej” wzrosła natomiast o 9,1 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 roku.

Agnieszka Sadowska z zarządu Agory w piątek podczas prezentacji wyników spółki tłumaczyła te spadki efektem lockdownu. - Widać lekkie obniżenie w pierwszym kwartale versus końcówka roku. To efekt między innymi zwiększonej bazy w 2020 roku i naturalnego churnu (rezygnacji klientów - przyp. red.), który miał miejsce - podkreślała.

- Przyrosty w ciągu ostatnich kilku lat wynosiły około 40 tysięcy subskrypcji rocznie. Spadek dynamiki procentowej to przede wszystkim efekt przyrostu bazy. Nie obserwujemy spadków w w przyrostach w sztukach, natomiast przekłada się to na spadek procentowy. Nie zakładamy, że baza będzie istotnie niższa w tym roku. Rok 2020 był wyjątkowy, dynamika versus 2019 była dużo większa, ale to z racji lockdownu. Odnotowaliśmy takie zjawisko, jak wszyscy wydawcy na świecie - mówiła Sadowska.

Spadła też nieco liczba subskrypcji radia Tok FM - pod koniec pierwszego kwartału ich liczba wyniosła 25,7 tys. (wzrost o 15,9 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku), ale pod koniec ub. r. było ich 25,9 tys.

Agora nie zdradza, ile konkretnie zarabia na subskrypcjach. - Nie podajemy udziału przychodów ze sprzedaży samych subskrypcji. Ich udział we wszystkich naszych przychodach cyfrowych to 37 procent. Ten udział wzrósł znacznie w porównaniu do okresu sprzed pandemii - mówiła w piątek Sadowska.

W styczniu „GW” uruchomiła poszerzoną formę prenumeraty – Klub Wyborcza.pl, zmieniły się też dotychczasowe pakiery Podstawowy i Premium.

Niedawno z Agory odeszli odpowiedzialny z marketing subskrypcji „Gazety Wyborczej” Mateusz Szaniewski i szefowa subskrypcji Danuta Breguła.

Przychody Agory niższe o prawie 50 proc.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios.

Autor:jsx

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas