Reklama2024-01-10
2

KBR, AdresMedia i Kantar z nowym cyklicznym badaniem Total Audio

Adres:Media i Kantar zrealizowały na zlecenie Komitetu Badań Radiowych nowy projekt badawczy pod nazwą Total Audio. - Badanie ma na celu obserwowanie i analizowanie zmian, które zachodzą w sposobie korzystania z treści audio, dostępnych na polskim rynku zarówno poprzez internet, jak i w sposób tradycyjny - informuje KBR.

Total Audio to nowy projekt badawczy na polskim rynku. Powstał z inicjatywy Komitetu Badań Radiowych i został opracowany przez specjalistów ds. badań skupionych w KBR we współpracy z zespołami Adres:Media i Kantara. Informacje uzyskane dzięki Total Audio stanowić będą uzupełnienie wiedzy gromadzonej w badaniu Radio Track.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Raport z pierwszej edycji badania Total Audio pokazuje, iż treści audio są wszechobecne i każdego dnia korzysta z nich 79 proc. Polaków. - Sama kategoria audio jest bardzo pojemna, gdyż obejmuje zarówno słuchanie radia, jak i słuchanie muzyki z YouTube, serwisów streamingowych typu Spotify, podcastów czy audiobooków. Kategorię audio uzupełnia muzyka z płyt lub własnych bibliotek plików audio a nawet słuchanie telewizji muzycznych - czytamy w badaniu.

72 proc. Polaków deklaruje słuchanie radia w ciągu tygodnia

Jak informuje KBR, najważniejszym i najszerzej dostępnym źródłem audio wśród ogółu badanych pozostaje niezmiennie radio. 72 proc. Polaków deklaruje słuchanie radia w ciągu tygodnia. Jako kolejne wymieniane jest słuchanie muzyki - czy to z platform wideo, takich jak YouTube, YouTube Music (62 proc.), czy serwisów streamingowych typu Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music (33 proc.). W dalszej kolejności badani deklarują m.in. słuchanie muzycznych kanałów telewizyjnych (28 proc.) oraz podcastów (24 proc.).

Z badania Total Audio wynika, że odbiornik radiowy (w domu i w samochodzie) jest najczęściej wymienianym urządzeniem do słuchania (77 proc.). - Odbiornik radiowy w samochodzie jest coraz częściej wykorzystywany do podłączenia smartfona. Już niemal co czwarty badany podłącza swój telefon do radia samochodowego podczas podróży - informuje KBR.

69 proc. badanych deklaruje, iż korzysta ze smartfona, aby czegoś posłuchać. - Smartfon zrewolucjonizował korzystanie z mediów a szczególnie sposób odbioru treści audio. Dostępność zarówno aplikacji umożliwiających słuchanie stacji radiowych FM, jak muzyki z platform streamingowych, podcastów, czy audiobooków czyni telefon ważnym urządzeniem do słuchania - czytamy w raporcie.

Badanie Total Audio przeprowadzono na przełomie września i października 2023 roku na ogólnopolskiej próbie 2000 osób w wieku 15-75 lat. Projekt zaplanowany jest jako badanie cykliczne, realizowane raz w roku. 

Total Audio nawiązuje do podobnych badań prowadzonych w innych krajach na świecie, m.in. w Wielkiej Brytanii (OFCOM), USA (Edison Research) i Francji (Mediametrie).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Total Audio, radio, KBR, Kantar, Adres:Media

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas