Radio2021-07-14
36

Polskie Radio wysyła 12-osobową ekipę na IO 2021

Część ekipy dziennikarskiej Polskiego Radia na Igrzyska Olimpijskie w Tokio - w środku prezes Agnieszka Kamińska; fot. Polskie RadioCzęść ekipy dziennikarskiej Polskiego Radia na Igrzyska Olimpijskie w Tokio - w środku prezes Agnieszka Kamińska; fot. Polskie Radio

Polskie Radio na Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 wysyła 12 osób. Nadawca uruchomi w Tokio własne studio nadawcze, a reporterzy będą mogli relacjonować rywalizację sportowców bezpośrednio z 8 stanowisk na arenach olimpijskich. Planowanych jest ponad 120 godzin transmisji i relacji. Powstanie również olimpijski serwis internetowy.

Do Tokio Polskie Radio wysyła 10 dziennikarzy i 2 inżynierów dźwięku i emisji. Będą to reporterzy: Rafał Bała, Witold Banach, Artur Dyczewski, Cezary Gurjew, Andrzej Janisz, Filip Jastrzębski, Tomasz Kowalczyk, Jakub Niziński, Robert Skrzyński i Dariusz Urbanowicz oraz technicy: Michał Jakubik i Krzysztof Sagan.

- To wspaniali fachowcy, którzy gwarantują naszym słuchaczom profesjonalne relacje i raporty z Tokio. Dzięki nim będziemy mogli poczuć się tak, jakbyśmy byli na arenach olimpijskich zmagań. Bo właśnie emocje, które towarzyszą relacjonowaniu wydarzeń sportowych są wartością, której w żadnym innym mediów nie da się oddać tak mocno, jak w radiu - komentuje Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Podczas Igrzysk w Tokio - odbywających się bez udziału widzów i z zastosowaniem bardzo ścisłego reżimu sanitarnego dla dziennikarzy - Polskie Radio uruchomi własne studio nadawcze w miejscowym centrum radiowo-telewizyjnym IBC (The International Broadcast Centre). Dzięki temu reporterzy Polskiego Radia będą mogli relacjonować rywalizację sportowców bezpośrednio z 8 stanowisk reporterskich na arenach olimpijskich. Złoży się to na ponad 120 godzin relacji, wejść reporterskich i raportów. Będą również bezpośrednie transmisje meczów naszej męskiej drużyny siatkarskiej.

Serwisy olimpijskie pojawią się w: Jedynce, Trójce, Czwórce i Polskim Radiu 24. Igrzyska będzie można również śledzić dzięki specjalnemu, multimedialnemu serwisowi internetowemu tokio2020.polskieradio24.pl, który wystartuje 20 lipca.

- Co prawda żyjemy w czasach szybkich, cyfrowych mediów, ale niezaprzeczalną wartością radia jest możliwość błyskawicznego - dosłownie w sekundę - przeniesienia się z obiektu na obiekt, z jednej olimpijskiej areny na drugą. W ten sposób nasi dziennikarze będą relacjonować walkę o medale Polaków, a słuchacze będą mogli dopingować naszych sportowców - informuje Cezary Gurjew, kierownik redakcji sportowej radiowej Jedynki i szef ekipy olimpijskiej publicznego nadawcy.

Oficjalna prezentacja dziennikarskiej ekipy na Igrzyska Olimpijskie w Tokio 2020 Polskie Radio zorganizowało w poniedziałek, 12 lipca w swojej siedzibie. Podczas spotkania prezes nadawcy Agnieszka Kamińska wspomniała m.in. o długoletniej tradycji Polskiego Radia w relacjonowaniu wydarzeń z olimpijskich aren.

- Polskie Radio wysyła dziennikarzy sportowych na Igrzyska Olimpijskie nieprzerwanie od IO w Berlinie w 1936 roku, kiedy to podczas zawodów pracowała czteroosobowa ekipa reporterów. Tokio 2020 to kolejne, dwudzieste już letnie Igrzyska obsługiwane przez naszych dziennikarzy - komentuje Agnieszka Kamińska. Przypomnijmy - Polskie Radio miało swojego wysłannika również na IO w Los Angeles w 1984 roku, kiedy kraje tzw. bloku wschodniego zbojkotowały tę imprezę - dodaje.

Przełożone z ubiegłego roku Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020 odbędą się w dniach 23 lipca-8 sierpnia. Polska ekipa liczyć będzie 428 osób, w tym 215 zawodników - 103 kobiety i 112 mężczyzn. Biało-czerwoni wezmą udział w 138 z 339 konkurencji w 28 dyscyplinach.

Polskie Radio zrelacjonuje również Igrzyska Paraolimpijskie

Polskie Radio relacjonować będzie również Igrzyska Paraolimpijskie Tokio 2020, które będą się odbywać między 24 sierpnia a 5 września, gdzie - po raz pierwszy od 2008 roku - wyśle własnego reportera. Będzie nim Krzysztof Kuzak.

W 2020 roku Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.

Udział Jedynki pod względem słuchania w drugim kwartale 2021 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 4,5 proc., Trójki - 2,2 proc., a Polskiego Radia 24 - 0,6 proc.

Autor:MK

KOMENTARZE(36)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas