Wartość zadłużenia polskich sklepów internetowych na koniec 2017 roku wyniosła 107 mln zł. Tym samym, znalazły się na trzecim miejscu pod względem długów w branży handlowej - wynika z BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej.
Według Bisnode Polska, Polacy w 2010 roku zarejestrowali ponad 7,6 tys. sklepów internetowych, z czego na koniec stycznia 2018 rok mniej lub bardziej aktywnie działało 2,3 tys., czyli nieco ponad 30 proc.
Sklepy z Mazowsza, Śląska i Wielkopolski zadłużone najbardziej
Jednym z wielu powodów słabej sytuacji finansowej dużej liczby sklepów są zaległości w bieżącym regulowaniu swoich zobowiązań. Z danych BIG InfoMonitor oraz BIK wynika, że zadłużenie tej branży na koniec grudnia 2017 roku wyniosło dokładnie 106 913 730 zł. Mowa tu o długach o wartości co najmniej 500 zł i przeterminowanych o minimum 30 dni. Problemy z płatnościami wobec kontrahentów i banków ma 2 721 firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową oraz internetową. Największe łączne zaległości mają firmy z Mazowsza, Śląska i Wielkopolski, kolejno 18,8 mln zł, 15,7 mln zł oraz 13 mln zł. Najwięcej dłużników zarejestrowanych jest na Mazowszu.
Z danych BIG InfoMonitor i BIK wynika, że największe zadłużenie w tym sektorze ma firma z Wielkopolski – ponad 2,4 mln zł. Na tę sumę składają się trzy różne zobowiązania. Na drugiej i trzeciej pozycji znalazły się dwa podmioty z Mazowsza, rekord pierwszego sięga prawie 1,8 mln zł, drugiego – 1,4 mln zł.
- Mimo, że w sektorze handlu detalicznego ta grupa przedsiębiorstw zajmuje trzecie miejsce pod względem kwoty zaległości, po sklepach ogólnospożywczych, których długi wynoszą 398 mln zł oraz punktach niewyspecjalizowanych z 119 mln zł zadłużenia, to biorąc pod uwagę powszechność problemu nieregulowanych płatności jest ono stosunkowo nieduże - mówi Sławomir Grzelczak, prezes Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor.
Odsetek firm e-commerce opóźniających płatności wynosi 3,4 proc., podczas gdy w całym handlu detalicznym jest to 4 proc., a dla wszystkich przedsiębiorstw 5,4 proc.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ponad-polowa-polakow-nie-zamierza-kupowac-swiezych-produktow-online ##
Większość niesolidnych firm oferujących sprzedaż w sieci wpisana jest do Rejestru BIG InfoMonitor przez kontrahentów, jednak na sumę ich zaległości w większym stopniu wpływają opóźnienia w spłacie rat kredytów bankowych.
E-commerce rośnie w tempie ekspresowym
Wedle szacunków na koniec stycznia 2018 roku na polskim rynku zarejestrowanych było nieco ponad 29,1 tys. sklepów internetowych. Blisko jedna trzecia z nich to firmy uśpione, zawieszone, niedziałające, ale też niewykreślone z oficjalnych rejestrów. W ostatnich pięciu latach liczba zarejestrowanych sklepów internetowych na polskim rynku wzrosła o 34 proc. z 21,7 tys. podmiotów w 2013 r., do 29,1 tys. na koniec stycznia 2018 r. Każdego roku polski rynek e-commerce pod względem dynamiki przyrostu nowo zarejestrowanych firm zwiększa się o ok. 7 proc.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/sprzedaz-zywnosci-w-internecie-to-rewolucja-ktora-ulatwi-zycie-i-odbierze-czesc-klientow-tradycyjnym-sklepom ##
Z badania przeprowadzonego przez Bisnode Polska wynika, że spośród ponad tysiąca polskich sklepów internetowych blisko 44 proc. jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji finansowej, z czego 23,4 proc. ocenia ją na bardzo pozytywnie. Z kolei 56 proc. jest w słabej i złej sytuacji finansowej, z czego co trzeci z nich w bardzo złej kondycji.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/sklepy-rtv-agd-w-internecie-euro-com-pl-przed-mediaexpert-pl-na-czele-neonet-pl-i-sferis-pl-mocno-w-gore-top10 ##