PR2019-12-18
0

Polskie Stowarzyszenia Public Relations ma nowy statut i przepisy wewnętrzne. Oddziały terenowe do likwidacji

Walne zebranie członków Polskiego Stowarzyszenia Public RelationsWalne zebranie członków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) uchwaliło nowy statut oraz przepisy wewnętrzne. Trzon organizacji mają tworzyć teraz Kluby Eksperckie zamiast oddziałów terenowych (te uległy likwidacji), a wybory władz zostały rozciągnięte na okres sześciu tygodni.

W czasie walnego zebrania członków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations dyskutowano nad opracowaną przez zarząd strategią rozwoju swojej organizacji, a także nad wynikającymi z niej zmianami formalnymi (statut, regulaminy). Plan obejmuje czas do marca 2021 roku, z możliwością kontynuacji w kolejnej kadencji. Poparcie poszczególnych uchwał na Walnym zebraniu oscylowało w przedziale 80-90 proc.

Zmiany w statucie PSPR

Najważniejsze zmiany uchwalone w statucie oraz regulaminach organizacji to: poszerzenie skali i wachlarza działalności, formalne powołanie do życia Klubów Eksperckich oraz odejście od formuły oddziałów regionalnych (od kilku lat istniał już tylko jeden - na Śląsku), doprecyzowanie charakteru członkostwa wspierającego, czy dwukadencyjność prezesa.

Ponadto walne zebranie przyjęło nową formułę wyborów władz - cały proces ma trwać 6 tygodni.

- Strategia rozwoju PSPR w ujęciu wewnętrznym ukierunkowana jest na podwojenie liczby członków względem stanu z początku kadencji, aktywizacja członków dzięki sieci Klubów Eksperckich zrzeszających ludzi wokół ich specjalizacji PR-owych lub sektorowych zamiast wokół regionu ich zamieszkania. A to wszystko przy jednoczesnym formalnym uproszczeniu struktury organizacji i biurokracji z tego wynikającej - tłumaczy Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska PSPR.

PSPR chce w najbliższym czasie wydawać kodeksy, rekomendacje, wzory dokumentów, raportów oraz skupić się na wymianie doświadczeń i networkingu.

-  Będziemy równocześnie wzmacniać pakiet bezpośrednich i pośrednich korzyści z członkostwa w PSPR. W ujęciu na zewnątrz wdrażamy w praktyce poszerzenie katalogu działań z naciskiem na wszelkie regulacje prawne i samoregulacje podnoszące profesjonalizm branży, a także zabiegamy o wzmocnienie pozycji PR w polskiej nauce - wyjaśnia Luiza Jurgiel-Żyła.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas