Badania2018-04-13
1

Trzech na dziesięciu Polaków grało w gry online lub je oglądało, FIFA 2018 najpopularniejszym tytułem

29 proc. Polaków deklaruje, że grało kiedykolwiek w gry online lub je oglądało. Większość to mężczyźni przed 39. rokiem życia - wynika z najnowszej analizy Kantar Millward Brown i Urban Communications. Prym popularności wśród poszczególnych tytułów wiedzie FIFA 2018.

Gry online cieszą się większą popularnością wśród mężczyzn - z badania Kantara wynika, że przynajmniej raz grało 41 proc. przy 18-procentowym odsetku kobiet. Grupą docelową sportów elektronicznych są osoby do 39. roku życia. Czym młodsze, tym większa styczność z grami (87 proc. w grupie wiekowej 15-17 lat; 71 proc. w grupie 18-24 lata; 20 proc. w grupie 40-49 lat; 8 proc. w grupie osób po 50. roku życia).

Co czwarty (26 proc.) respondent grający lub oglądający jakiekolwiek gry online poświęcała się tej rozrywce w ostatnim tygodniu. Łącznie ponad połowa z nich uczestniczyła w rozgrywkach w ostatnich 3 miesiącach.
 

Prawie połowa (47 proc.) ankietowanych aktywnie grająca lub oglądająca gry online, robi to w samotności. 37 proc. ogląda rozgrywki gier ze znajomymi w jednym miejscu, a 26 proc. gra lub ogląda rozgrywki gier ze znajomymi online.

- Wyniki naszego badania pokazują, że oglądanie rywalizacji online oraz granie w gry to rozrywka nie tylko dla nastolatków. Taka forma spędzania wolnego czasu, jak pokazuje przykład FIFA czy Starcraft, cieszy się także dużym zainteresowaniem osób w wieku 15 – 30 lat, a nawet starszych. Jest to bardzo atrakcyjna grupa wiekowa dla reklamodawców, którzy dostrzegają w szeroko rozumianym gamingu i esporcie przestrzeń do skutecznych działań marketingowych i reklamowych - komentuje Michał Mango, CEO strategy director w agencji Urban Communications.

Osoby grające aktywnie lub tylko oglądające gry online poświęca na tę rozrywkę 6 godzin i 15 minut w tygodniu. W pierwszej trójce najpopularniejszych tytułów znalazły się  FIFA 2018, League of Legends i CS:GO, które wyprzedzają m.in. Starcrafta czy Dotę 2.

- Gry stają się konkurencyjne nawet wobec piłki nożnej, gdyż najczęściej wybieranym obecnie tytułem jest FIFA 18. Jak widać, wiele osób w wolnym czasie stawia na futbol właśnie w wersji cyfrowej. Nie można też nie docenić niezmiennie sporej - mimo coraz szerszego wyboru na rynku - popularności gier League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive. Gry to nie tylko sporadyczna rozrywka, ale pasja i regularne hobby, skoro jedna czwarta badanych oglądała albo sama grała online w ostatnim tygodniu. Dodatkowo gry łączą, gdyż wiele osób wybiera ten sposób spędzania czasu ze znajomymi - ocenia Bartosz Wilczek, head of esports Fantasy Expo.
 

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Millward Brown i Urban Communication metodą reprezentatywnego pomiaru badaniem telefonicznym (CATI). Próba wyniosła N=2000, kobiety i mężczyźni w wieku 15-94l. Rozkład zgodny ze strukturą populacji Polski.

Autor:jd

Więcej informacji:esport, gry online, Kantar Millward Brown,

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas