Prasa 2014-03-31
18

„Posmoleńskie dzieci” - „Gazeta Wyborcza” uderza w prawicowe media i dziennikarzy (wideo)

„Gazeta Wyborcza” (Agora) zaczyna cykl artykułów „Posmoleńskie dzieci. Media” opisujących, jak przez ostatnie cztery lata zmieniały się media prawicowe. Materiały promujące teksty jest stylizowany na okładkę „Resortowych dzieci”.

Artykuły o mediach prawicowych będą ukazywać się w „Gazecie Wyborczej” od poniedziałku do środy. - Eksplozja mediów, które zwą się „niepokornymi”, następuje jak na dobry thriller przystało - najpierw jest upadek samolotu. Potem napięcie rośnie. Są nocne spotkania, knowania i zdrady, spektakularne porażki i wielkie wygrane, polityczne wolty i partyjne pieniądze. Pojawiają się nawet takie zjawy jak seryjny samobójca i Lech Kaczyński na szybie. Rodzi się nowy język z własnym słownikiem oraz nadzieja na nową Polskę, w której wreszcie zapanuje Prawo i Sprawiedliwość. O tym wszystkim opowiadamy w naszym cyklu - zapowiedziała w niedzielę wieczorem redakcja „GW”.

Poniedziałkowy tekst będzie poświęcony przede wszystkim wzrostowi popularności mediów prawicowych (zwłaszcza „Gazety Polskiej”) niedługo po katastrofie smoleńskiej i publikowanymi tam tezami o zamachu, wtorkowy - konsekwencjom tekstu Cezareg Gmyza o trotylu na wraku tupolewa i odejścia z Pawłem Lisickim zespołu „Uważam Rze”, a środowy - relacjom Tomasza Sakiewicza z o. Rydzykiem i obecnej sytuacji mediów prawicowych

>>> Sprzedaż tygodników prawicowych spada, bo minął efekt nowości

Redakcja „GW” zamieściła już słownik i mapę mediów prawicowych. W słowniku sama „Wyborcza” jest określana jako „Gwiazda Śmierci”, „Newsweek” kierowany przez Tomasza Lisa jako „Lisweek”, TVN to „Tusk Vision Network”, a TVN24 - „WSI24”. Z kolei na mapie najważniejszymi ośrodkami są media o. Tadeusza Rydzyka (na czele z Radiem Maryja, TV Trwam i „Naszym Dziennikiem”), Gremi Business Communication (wydawca „Rzeczpospolitej” i „Uważam Rze”), „Do Rzeczy”, TV Republika, media braci Karnowskich (głównie „W Sieci” i wPolityce.pl) oraz Strefa Wolnego Słowa Tomasza Sakiewicza (m.in. „Gazeta Polska”, „Gazeta Polska Codziennie”, Niezależna.pl). Według redaktorów „GW” Karnowscy i „Do Rzeczy” są skonfliktowani z mediami Gremi Business Communication, media o. Rydzyka - z TV Republiką i mediami Tomasza Sakiewicza, a samo „Do Rzeczy” z braćmi Karnowskimi.

Nazwa cyklu oraz promujące go grafika i spot są inspirowane okładką książki „Resortowe dzieci. Media”, w której opisywane były powiązania znanych ludzi mediów ze służbami komunistycznymi. Na okładce w mundurkach z czerwonymi krawatami znaleźli się Jerzy Baczyński, Monika Olejnik, Adam Michnik, Zygmunt Solorz-Żak, Jacek Żakowski, Tomasz Lis, Robert Kwiatkowski i Janin Paradowska.

Żakowski pod koniec grudnia złożył pozew przeciw swojej fotografii na okładce i w dodruku książki jego twarz została zasłonięta (przeczytaj o tym więcej). Pozwanie autorów do sądu zapowiedziała też Monika Olejnik (więcej na ten temat).

W przypadku „Posmoleńskich dzieci” eksponowane są wizerunki Tomasza Sakiewicza, o. Tadeusza Rydzyka, Ewy Stankiewicz, Michała Karnowskiego, Cezarego Gmyza, Bronisława Wildsteina, Pawła Lisickiego i Rafała Ziemkiewicza.

W styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 187 032 egz. (według ZKDP - zobacz dane wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Autor: tw

KOMENTARZE (18) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas