Prasa2017-06-22
0

Nowe narzędzie monitorowania mediów: prasa drukowana i serwisy internetowe w jednym miejscu

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy uruchomił w internecie zintegrowane narzędzie do monitorowania tytułów wydawnictw prasowych. Serwis Prasaplus.pl podaje dane zarówno na temat drukowanych tytułów, jak i serwisów internetowych im towarzyszących. - Zmieniający się rynek potrzebował takiego rozwiązania - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Jerzy Janczak, prezes ZKDP.

Nowy serwis jest głównym elementem systemu Prasa+Siła Marki. Został oddany do użytku wczoraj. W jednym miejscu - pod adresem Prasaplus.pl - można teraz znaleźć raporty na temat poszczególnych tytułów prasowych zarejestrowanych w ZKDP, ich wydawców i serwisów internetowych.

- Chodziło nam o to, aby nadążyć za zmieniającym się rynkiem prasy. Dzisiaj prasa to przecież nie tylko drukowane tytuł, ale także towarzyszące im serwisy internetowe. Jeżeli więc podawaliśmy nakłady i sprzedaż gazet, brakowało uzupełnienia o internet. Teraz mamy wreszcie pełne dane. Chcemy też pokazać w pełni, że wydawcy oferują swoje tytuły zarówno w wersji drukowanej, jak i elektronicznej - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Jerzy Janczak, prezes ZKDP.

Projekt powstał z inicjatywy Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, Izby Wydawców Prasy i Polskich Badań Czytelnictwa. Raporty, które można pobrać w formacie PDF, zbierają w jednym miejscu wieloźródłowe dane (ZKDP, PBC, PBI czy Facebook), ale także zawierają, uzupełnione przez wydawców informacje o tytułach. System ma opcję zarówno dla użytkowników nie logujących się, jak i zalogowanych. Ci drudzy zyskują po zalogowaniu dostęp do dodatkowych funkcji (m.in. tworzenia analiz i możliwości przeglądania archiwalnych raportów).

Do logowania wystarczy użyć danych, które firmy używają w systemie Teleskop, co jest o tyle ważne, że każda firma, będąca członkiem ZKDP, ma dostęp do programu Teleskop online.

Jak zapowiadają twórcy serwisu Prasaplus.pl, wkrótce ma być on uzupełniony o dane i wskaźniki dotyczące płatnego dostępu do cyfrowych treści tytułów prasowych (pay-wall), baz danych i mailingów, szkoleń, targów i innych rodzajów aktywności tytułów prasowych.

Autor:jk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas