Badania2018-09-22
6

Kobiety LGBT+ w średnim wieku nie interesują się swoimi prawami

Z grupy LGBT+, to kobiety po 40. roku życia wykazują najmniejsze zainteresowanie ruchem i prawami osób LGBT+ - pokazuje badanie Nielsena.

Ośrodek zapytał ankietowanych między innymi o poglądy na prawa mniejszości seksualnych w Polsce oraz kwestie społeczne z nimi związane.

Okazało się, że największy konserwatyzm poglądów wśród osób heteroseksualnych wykazują mężczyźni w wieku od 18 do 39 lat. W tej grupie najmniej osób zgodziło się ze stwierdzeniami: „Związki osób tej samej płci powinny być w Polsce zalegalizowane”, „Nie przeszkadzałoby mi pracowanie z osobą transseksualną w jednej firmie”, „Edukacja seksualna powinna być obowiązkowa w szkole i poruszać tematy takie jak orientacja seksualna i tożsamość płciowa”.

Spośród osób LGBT+, kobiety po 40. roku życia mniej chętnie zgadzały się z powyższymi twierdzeniami niż kobiety heteroseksualne.

79 proc. osób LGBT+ nie zgadza się ze stwierdzeniem, że Polska jest dla nich przyjaznym krajem. Z tym poglądem nie utożsamia się aż 86 proc. mężczyzn LGBT+ po 40-tce. 71 proc. osób LGBT+ nie uważa, że nasze społeczeństwo jest dobrze poinformowane na temat orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Ponad połowa ma poczucie, że nie może swobodnie opowiadać o swoim życiu (rodzinie, partnerce/partnerze, planach itp.).

Homofobiczne sytuacje a osoby LGBT+

Więcej niż co czwarta przebadana osoba LGBT+ doświadczyła osobiście lub była świadkiem werbalnej lub fizycznej agresji, zakończenia rozmowy po ujawnieniu swojej orientacji lub odrzucenia przez najbliższych. 44 proc. osób LGBT+ doświadczyło lub było świadkiem homofobicznych żartów, 46 proc. - negatywnych komentarzy wobec mniejszości seksualnych.


- 10 proc. Polskich konsumentów identyfikuje się jako część społeczności LGBT. Ci konsumenci, chcą otwarcie o tym mówić, mają określone przyzwyczajenia oraz możliwości i liczą na to, że środowisko, w którym żyją to zauważy i wróci do nich ze stosowną propozycją. Choć dziś w Polsce temat LGBT nie jest już tematem tabu to wciąż wiele firm nie ma pomysłu jak potrzeby tej grupy społecznej zaadresować. Część tych problemów wynika z faktu, iż nie do końca rozumiemy tego konsumenta. Nielsen, doceniając znaczenie różnorodności w każdym aspekcie życia przygotował raport pozwalający zrozumieć konsumenta LGBT: jaki jest, gdzie i jak kupuje, jak korzysta z Internetu, jakie ma potrzeby w zakresie dóbr FMCG. Liczymy na to, że będzie to kolejna cegiełka pozwalająca na życie w świecie, który szanuje i ceni sobie różnorodność - mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Nielsen Polska.

Raport "Tęczowe złotówki" Nielsena opisuje grupę konsumentów LGBT+. To akronim określający osoby o różnych tożsamościach płciowych i orientacjach seksualnych, inne niż osoby heteroseksualne, które identyfikują się ze swoją płcią biologiczną. Według różnych szacunków osoby te mogą stanowić 2–7 proc. każdego społeczeństwa.

Celem badania „Tęczowe złotówki” było przyjrzenie się społeczności, o której z punktu widzenia branży handlowej mówi się zbyt mało, choć dysponuje ona dużą siłą nabywczą. Raport jest częścią większego projektu. Podobne badania zostały przeprowadzone już w Stanach Zjednoczonych oraz Hiszpanii. Obecnie natomiast firma Nielsen przygotowuje się do badań w Niemczech i Wielkiej Brytanii, docelowo dążąc do stworzenia raportu porównującego zachowania konsumenckie LGBT+ w wybranych krajach europejskich.

Autor:jd

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas