Biznes2019-01-25
6

Loop - nowy sposób na rozwiązanie problemu plastikowych odpadów

Koncerny Procter & Gamble, Unilever, Nestlé, PepsiCo, Danone, Mars Petcare, Mondelēz International ogłosiły na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos, że dla niektórych swoich produktów wprowadzą opakowania nadające się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania. Będzie to możliwe dzięki platformie internetowej Loop.

Platforma e-commerce Loop została stworzona przez spółkę TerraCycle. Jest to narzędzie do zarządzania opakowaniami i zakupami, stworzone na podstawie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym.

Oferowane w ramach platformy opakowania produktów są odbierane przez firmę kurierską UPS, czyszczone, ponownie napełniane i gotowe do ponownego wykorzystywania.

W przypadku odzyskiwanych zużytych artykułów, takich jak pieluszki, podpaski, ostrza czy części szczoteczek, Loop poddaje je obróbce w celu ponownego wykorzystania lub przetworzenia.

 

Opakowania do ponownego wykorzystania

P&G jest pierwszym producentem produktów konsumenckich, który dołączył do platformy Loop.  Dla wybranych produktów, takich jak Pantene, Tide, Cascade, czy Crest opracowano nowe trwałe opakowania, które nadają się do ponownego napełnienia, w tym pojemniki wyposażone w nowe funkcje i parametry.  I tak np. szampon i odżywka Pantene będą dostępne w butelce wykonanej z lekkiego, wytrzymałego aluminium. 

Marka proszku Tide w USA wprowadzi na platformę Loop Tide pureclean, płyn do prania na bazie roślin dostępny w nowej wytrzymałej butelce wykonanej ze stali nierdzewnej z wygodną nakrętką i lejkiem.

Marka Crest zapowiada nowy płyn do płukania ust Crest Platinum w ekologicznej szklanej butelce nadającej się do ponownego napełnienia. Marki Ariel i Febreze będą mieć wytrzymałe opakowania do ponownego napełnienia, dostępne także w sklepach.

Szczoteczki do zębów Oral-B CLIC zostaną wyposażone w wytrzymałą rączkę i mechanizm pozwalający na wymianę głowicy szczoteczki. Platforma Loop będzie ponownie przetwarzać zużyte głowice zarówno szczoteczek elektrycznych, jak i tradycyjnych.

Marki Gillette i Venus wprowadzą zestawy podróżne, które konsument będzie mógł przechowywać wraz z rączką maszynki. Zużyte części i ostrza z maszynek będą odbierane od użytkowników przez TerraCycle i ponownie przetwarzane.

W przypadku marek Pampers i Always zostanie przetestowany odbiór zużytych artykułów higienicznych bezpośrednio z domów użytkowników w celu ich dalszego przetworzenia przy wykorzystaniu technologii, opracowanej przez Fater – jest to wspólne przedsięwzięcie realizowane przez P&G i Angelini Group. W wyniku jej zastosowania, środki higieniczne o właściwościach absorpcyjnych, zostają zamienione w surowce wtórne do zastosowania przy wytworzeniu bardziej wartościowych produktów (np. bionawozów).

Loop w fazie testowej

- Konsumenci będą musieli założyć konto i dokonywać zakupów na stronie internetowej Loop. Ceny artykułów będą porównywalne ze sklepowymi - zapewnia Tom Szaky, CEO firmy TerraCycle.

Na razie projekt jest w fazie pilotażowej, która obejmie na początek wybranych konsumentów w Nowym Jorku i Paryżu w połowie br., w drugiej połowie 2019 r. ma być poszerzona o Londyn, a w 2020 r. o Toronto, Tokio i San Francisco.

Partnerami Loop są już dwie duże sieci handlowe - Carrefour we Francji i Tesco w Wielkiej Brytanii. W przyszłości opakowania Loop mogą też trafić na półki sklepowe.

Wszystko do recyklingu

Rozpoczęcie współpracy z platformą Loop jest elementem realizacji strategii zrównoważonego rozwoju ambition 2030 spółki P&G.

Już teraz w ramach tych działań opakowania Head & Shoulders wykonane są w 100 proc. z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu (PCR - post consumer recycled resin), w tym z plastiku zbieranego na plażach. 50 proc. PCR zawierają także produkty Lenor i Lenor Unstoppables, dostępne także na polskim rynku.

Długofalowa strategia  zakłada, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.

Autor:bg

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas