Biznes2022-04-22
0

Procter & Gamble całkowicie wycofa się z Rosji?

Gigant branży FMCG Procter & Gamble w środowym komunikacie podaje, że może nie być w stanie kontynuować działalności w Rosji z powodu sankcji, ograniczeń dla instytucji finansowych, problemów z dostawami i kontroli walutowych.

Firma P&G i wielu jej konkurentów ograniczyło swoją działalność w Rosji w marcu, po tym jak kraj ten napadł zbrojnie na Ukrainę. W środę firma P&G oświadczyła, że siła wpływu wojny na jej klientów detalicznych, dostawców i dystrybutorów może zadecydować o tym, czy będzie w stanie kontynuować działalność w Rosji. Koncern zatrudnia na tamtejszym rynku 2,5 tys. pracowników.

W marcu Procter&Gamble wstrzymał do odwołania wszystkie rosyjskie inwestycje i aktywności marketingowe oraz ograniczył ofertę produktów na rynku rosyjskim. Firma poinformowała również, że zawiesiła działalność na Ukrainie i stara się pomagać tam swoim pracownikom podczas trwającej inwazji.

P&G ma biura w Moskwie i dwie fabryki w Rosji. Znajdujące się w Petersburgu i Nowomoskowsku (poza Moskwą) zakłady produkują maszynki do golenia Gillette, detergenty do prania Tide, pieluchy Pampers i inne produkty.

Zobacz: Reckitt Benckiser chce "przenieść" swój rosyjski biznes

P&G traci na wojnie Rosji z Ukrainą

Jak powiedział Andre Schulten, dyrektor finansowy P&G, w trzecim kwartale firma odczuła negatywny wpływ wojny między Rosją a Ukrainą. Spadek wyceny spółki wyniósł 1 pens na akcję. W czwartym kwartale [roku finansowego - przyp. red.]  wpływ ten wyniesie cztery centy - powiedział Schulten

W marcu firma P&G ogłosiła, że po inwazji Moskwy na Ukrainę kończy wszelkie nowe inwestycje kapitałowe w Rosji i "znacząco zredukowała" sprzedaż, ograniczając się do podstawowych produktów ochrony  zdrowia i higieny osobistej.

Zobacz: Największym reklamodawcą w Rosji jest Nestle

Przed wojną działalność firmy P&G w Rosji i na Ukrainie stanowiła od 1,5 proc.  do 2 proc. jej sprzedaży netto i globalnego zysku. Sprzedaż w Rosji jest częścią działalności P&G w Europie, która w roku finansowym zakończonym 30 czerwca 2021 r. wyniosła 16,8 mld dolarów.

Procter & Gamble ma w swoim portfolio takie marki jak Pampers, Lenor, Gillette, Always, Ariel, Vizir, Tampax, Head & Shoulders, Pantene, Old Spice, Blend-a-Med, Fairy, Nasivin, Braun.

Zobacz: General Motors opuszcza Rosję. Wstrzymuje dostawy i zwalnia pracowników

Autor:jd

Więcej informacji:Procter & Gamble, P&G, Rosja, wojna, Ukraina

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas