Prasa2016-07-21
3

Programy na żywo w serwisach „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” przez całe wakacje, w planach nowe cykle wideo

Marcin KowalczykMarcin Kowalczyk

Nowe odcinki publicystycznych programów na żywo „Rzecz o…” i „Prosto z parkietu” będą emitowane w serwisach „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” przez całe wakacje. - Widzimy, że formuła ramówki sprzyja powracaniu o stałych porach grupy widzów, co wzmacnia godziny emisji pod względem ruchu na witrynie. Wzrasta też czas i zaangażowanie - opisuje Marcin Kowalczyk, group head of digital w Gremi Business Communication.

Trzy publicystyczne pasma wideo na żywo - „Rzecz o polityce”, „Rzecz o ekonomii” i „Rzecz o prawie” - są emitowane w serwisie „Rzeczpospolitej” od początku kwietnia. Programy są nadawane do poniedziałku do piątku na żywo, odpowiednio o godz. 9:00, 11:00 i 13:00, każdy trwa około godziny i składa się z rozmów z trzema gośćmi. Pod koniec maja zadebiutowało kolejne pasmo, „Prosto z parkietu”, pokazywane o godz. 12:00 także w serwisie „Parkietu”.

- Codzienne nadawanie trzech godzin programów na żywo to niewątpliwie silne zaangażowanie redakcji w produkcje unikalnej treści multimedialnej. Wynika ono z dobrego zrozumienia wzrastających oczekiwań odbiorcy co do dziennikarstwa cyfrowego w opiniotwórczych mediach. Skrócenie czasu dostarczenia czytelnikowi informacji i opinii z pierwszej ręki oraz rzetelny komentarz to cele, które dziś pomagają osiągać m.in. transmisje wideo online - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Kowalczyk, group head of digital w Gremi Business Communication. - Nie bez znaczenia jest również fakt, że codzienna produkcja 10 unikalnych i ekskluzywnych wywiadów z topowymi osobistościami ze świata polityki, biznesu czy prawa doskonale uzupełnia bogatą ofertę dzienników Gremi zarówno w internecie jak i na łamach wydań papierowych, w których często pojawiają się wypowiedzi z naszych programów. Są one też już dzisiaj dość często cytowane przez inne media - wylicza Kowalczyk.

Wydawca podjął decyzję, że w okresie wakacyjnym nowe odcinki wszystkich programów będą emitowane przez cały lipiec i sierpień. - Wprowadzona w kwietniu ramówka codziennych czterech już pasm nadawanych na żywo to wciąż nowy produkt w ofercie kontentowej „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. Dlatego w lipcu, mając również na względzie bardzo bogaty w wydarzenia okres, zdecydowaliśmy się na utrzymanie formatów bez wakacyjnych zmian. Nasz czytelnik szczególnie w tak gorącym okresie wymaga od swojego tytułu wyjaśnienia i interpretacji ważnych wydarzeń w przystępnej formie - uzasadnia Marcin Kowalczyk.

Przypomnijmy, że Wirtualna Polska emisję pasm „dziejesienazywo” przerwała 8 lipca, a w Onecie zakończyła się już wiosenna seria „Burzy politycznej”, natomiast programy Tomasza Lisa i Bartosza Węglarczyka będą pokazywane do końca lipca. W zeszłym tygodniu TVN24 wyemitował ostatnie przed wakacyjną przerwą odcinki „Kropki nad i” (w minionym sezonie program oglądało średnio 605 tys. widzów), „Piaskiem po oczach” i „Kawy na ławę”. Natomiast RMF FM i Radio ZET z końcem czerwca zakończyły nadawanie cykli wywiadów Konrada Piaseckiego i Moniki Olejnik. Swoje najważniejsze programy publicystyczne nadal emitują natomiast m.in. rozgłośnie Polskiego Radia, TVP Info i TOK FM.

Marcin Kowalczyk deklaruje zadowolenie z wyników oglądalności programów „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. - Audycje są autoodtwarzane na stronach naszych witryn (podobnie jak u innych wydawców), więc ich oglądalność jest zbliżona do oglądalności samych serwisów. Widzimy też, że formuła ramówki sprzyja powracaniu o stałych porach grupy widzów, co wzmacnia godziny emisji pod względem ruchu na witrynie. Wzrasta też czas i zaangażowanie.  Tym bardziej, że serwis jest bardzo bogaty w materiały wideo, które wzbogacają nasz unikalny i jakościowy kontent nie tylko w godzinach ich emisji na żywo - opisuje. - Odpowiednio przemontowany materiał wideo podobnie dobrze angażuje w innych kanałach, najsilniej na Facebooku - zaznacza.

Wydawca zastanawia się też nad kolejnymi cyklami wideo, które być może zadebiutują w sierpniu. - Bardzo dobre przyjęcie programów „Rzecz o polityce”, „Rzecz o ekonomii”, „Rzecz o prawie” oraz „Prosto z parkietu” zachęca nas również do eksperymentowania z nowymi formatami, a okres wakacyjny sprzyja eksperymentom. Nie wykluczam więc, że w sierpniu na naszych stronach pojawią się nowe formuły tematyczne o różnej częstotliwości, co być może pozwoli odrobinę odetchnąć od twardej polityki i biznesu - zapowiada Marcin Kowalczyk.

Od października br. korzystanie z treści audio i wideo będzie osobno mierzone w badaniu Gemius/PBI. W minionym tygodniu udostępniono wytyczne dla wydawców, którzy chcą, żeby ich strony i aplikacje zostały objęte tym pomiarem.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas