Prasa2011-05-06
13

“Przegląd Sportowy” stracił najwięcej, tylko “SE” zyskał

W marcu br. spadła sprzedaż prawie wszystkich największych dzienników ogólnopolskich w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Najwięcej stracił "Przegląd Sportowy”, a wzrost zanotował jedynie “Super Express”.

Liderem rankingu nadal pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W marcu br. średnia sprzedaż ogółem tego dziennika wyniosła 403 166 egz., czyli zanotował on spadek o 9,07 proc. w stosunku do marca ub.r. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem 272 063 egz., co oznacza spadek o 11,66 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 175 351 egz., czyli większą o 1,85 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten jako jedyny zanotował wzrost w zestawieniu.
 
Poza podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w marcu br. o 4,57 proc. i wyniosła 106 143 egz.

Największy spadek w rankingu zanotował zajmujący szóste miejsce “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). W trzecim miesiącu br. sprzedawał się on w nakładzie 44 954 egz., co dało wynik o 12,02 proc. niższy niż w marcu ub.r.

Zobacz tabelę


 
Porównując dane z marca br. do danych z lutego widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie dzienniki. Najbardziej (o 5,56 proc.) zmalała sprzedaż ogółem “Przeglądu Sportowego”.

Zobacz tabelę

 


Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelach umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

Autor:pp

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas