Prasa2015-08-06
7

„Przegląd Sportowy” z największym spadkiem w I półroczu. „Fakt” w dół o 18 tys. egz. a „Gazeta Wyborcza” o 12 tys.

W I półroczu 2015 roku większość dzienników ogólnopolskich miała niższą sprzedaż ogółem niż rok wcześniej, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), który w I półroczu 2015 roku sprzedał się w liczbie 315 480 egz. To o 5,43 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycją ze sprzedażą ogółem wynoszącą 162 096 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,22 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w I półroczu br. zmalał o 3,24 proc. do 148 066 egz.

Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,33 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 639 egz.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 46 973 egz., po spadku o 6,12 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 9,27 proc. i wyniosła 4 928 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,01 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w I półroczu br. wyniósł 30 152 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas