Przeglądarki internetowe: Chrome traci na świecie, zyskuje w Polsce
Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu br. Chrome miał w skali globalnej 57,3 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 57,64 proc. w marcu.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie także zanotowała spadek - z 14,81 proc. do 13,94 proc. rynkowego udziału. zyskały natomiast kolejne w rankingu przeglądarki: UC Browser (z 7,37 proc. do 8 proc.), Firefox (z 5,38 proc. do 5,44 proc.) i Opera (3,65 proc. do 3,83 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome zanotował wyraźny wzrost. Przeglądarka Google miała w kwietniu br. 75,59 proc. udziału, wobec 74,73 proc. w marcu.
Daleko w tyle za Chrome pozostają w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki, a wszystkie zanotowały w omawianym okresie spadki: Firefox (z 8,49 proc. do 8,25 proc.), Samsung Internet (z 4,34 proc. do 4,31 proc.), Opera (z 4,03 proc. do 3,91 proc.) oraz Safari (z 2,62 proc. do 2,34 proc.).