Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w marcu 2019 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku.
Z danych StatCounter wynika, że w marcu br. Chrome miał w skali globalnej 62,57 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 62,41 proc. w lutym.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,56 proc. do 15,62 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze wzrostem z 4,39 proc. do 4,68 proc.
Top 5 zamykają aplikacje UC Browser (spadek z 3,73 proc. do 3,44 proc.) i Samsung Internet (spadek z 3,42 proc. do 3,35 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome także zanotował wzrost i cały czas jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w marcu br. 77,31 proc. udziału w naszym rynku, wobec 77,24 proc. w lutym.
Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 6,84 proc. do 6,95 proc.), Samsung Internet (spadek z 5,32 proc. do 5,28 proc.), Opera (spadek z 3,93 proc. do 3,87 proc.) oraz Safari (wzrost z 2,54 proc. do 2,55 proc.).