Internet 2018-08-02
4

Przeglądarki internetowe: Chrome nie zwalnia tempa, w dół Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lipcu 2018 r. ponownie zanotowała wyraźny wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.

Z danych StatCounter wynika, że w lipcu br. Chrome miał w skali globalnej 59,69 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 58,94 proc. w czerwcu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie również zanotowała wzrost, z 13,7 proc. do 13,85 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 7,46 proc. do 7,03 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 5,17 proc. do 5,02 proc.) i Opera (spadek z 3,5 proc. do 3,35 proc.).

W Polsce Chrome także zanotował wyraźny wzrost. Przeglądarka Google miała w lipcu br. aż 77,85 proc. udziału, wobec 77,22 proc. w czerwcu.

Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 7,61 proc. do 7,24 proc.), Samsung Internet (wzrost z 4,45 proc. do 4,54 proc.), Opera (spadek z 3,53 proc. do 3,48 proc.) oraz Safari (spadek z 2 proc. do 1,85 proc.).

Autor: km

Więcej informacji: przeglądarki internetowe, Chrome, Firefox

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas