Reklama 2019-02-08
5

„100 lat śmiałych decyzji” w spocie z okazji 100-lecia PKO BP (wideo)

PKO Bank Polski rozpoczął emisję spotu „100 lat śmiałych decyzji” przygotowanego specjalnie z okazji 100-lecia jego istnienia. Przy kampanii pracowały firmy Watch Out Studio  Platige Image, Agencja Warszawa i Havas Media.

PKO Bank Polski powstał w 1919 roku, jako Pocztowa Kasa Oszczędności. O jego powstaniu zdecydował dekret założycielski. Dokument został podpisany 7 lutego 1919 r. przez Józefa Piłsudskiego, Naczelnika Państwa, Ignacego Paderewskiego, premiera Rzeczypospolitej i Huberta Ignacego Linde, ministra poczty i telegrafów. Była to odpowiedź władz młodego państwa na rodzącą się potrzebę zbudowania banku oferującego Polakom łatwy dostęp do usług finansowych.

Z okazji 100-lecia istnienia bank przygotował specjalny spot, w którym pokazano m.in. w jakich okolicznościach doszło do podpisania tego historycznego dekretu.

By podkreślić skalę zmian w reklamie pomieszano kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r, gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. W tle widać tętniącą życiem ulicę – przekrój społeczny mieszkańców, automobile czy dorożki. Rozkrzyczany goniec próbuje sprzedać najnowsze wydanie gazety, wokół śpieszący gdzieś ludzie, gdy nagle słychać głos o przyjeździe do Warszawy marszałka Piłsudskiego. Narratorem w filmie reklamowym PKO BP jest aktor Adam Cywka a wystąpili w nim - obok aktorów - pracownicy banku, w roli statystów. Przedsięwzięcie było otoczone opieką 45 rekonstruktorów historycznych.

 

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, jako First ID wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto ˇ44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk a muzyką – Rafał Żak.

Spot wyprodukował dom produkcyjny Watch Out Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

Reklama w wersji 45-sekundowej będzie emitowana w telewizji, kinach i internecie, a w 90-sekundowej w kinach i internecie. Kampania potrwa do końca lutego br.

Autor: bg

KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas