W październiku ub.r. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników w Polsce zostały „Przepisy Czytelników”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Top 113 miesięczników w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem kulinarnego magazynu „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press) w październiku 2013 roku wyniosła 353 865 egz. i w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 17,38 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego pismo to w rankingu awansowało z miejsca drugiego na pierwsze.
Z trzeciej lokaty na drugą pozycję awansował poradnikowy magazyn „Dobre Rady” (Grupa Burda). W analizowanym okresie tytuł ten sprzedał się w liczbie 345 403 egz., po spadku o 14,20 proc.
>>> „Tele Tydzień” najchętniej kupowanym tygodnikiem, „Polityka” lepsza od „Newsweeka” (TOP 64)
Natomiast z pozycji lidera na ostatnie miejsce podium spadło inne pismo Grupy Burda - „Przyślij Przepis”. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się o 22,12 proc. i uplasowała się na poziomie 335 567 egz.
Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - znalazł się dopiero na miejscu ósmym ze sprzedażą ogółem wynoszącą 233 527 egz. (po wzroście o 2,86 proc.).
W pierwszej dziesiątce zestawienia aż sześć pozycji zajęły miesięczniki poradnikowe dla pań. Ponadto znalazły się tam trzy pisma kulinarne i jeden magazyn luksusowy.
>>> „Tele Świat” nowym liderem sprzedaży wśród dwutygodników (TOP 24)
Zobacz tabelę