Badania2012-04-03
1

Przychody polskich badań: SMG/KRC i ACNielsen na czele, OBOP i Ipsos w dół

18 największych w Polsce firm badania opinii i rynku osiągnęło w ub.r. łączne przychody w wysokości 574,8 mln zł. To o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z audytu przeprowadzonego na zlecenie Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku wynika, że zdecydowanymi liderami segmentu badań opinii i rynku w Polsce są Millward Brown SMG/KRC i ACNielsen Polska, które jako jedyne w zeszłym roku zanotowały przychody powyżej 100 mln zł. - Nastąpił wzrost obrotów czterech największych podmiotów, generujących ponad połowę przychodu naszej branży, oraz firm z polskim kapitałem, które w roku 2010 radziły sobie nieco gorzej - komentuje Janusz Durlik, prezes OFBOR-u.

Największe wzrosty przychodów w skali roku osiągnęły Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i instytut Almeres. Natomiast największe spadki zanotowały 4P research mix i CBOS.

- Niezmiennie znaczący udział w portfelach zleceń firm badawczych stanowią projekty finansowane ze środków publicznych, głównie europejskich. Ponieważ zwykle są to duże przedsięwzięcia badawcze, mają one istotny wpływ na roczne wyniki finansowe, szczególnie firm średnich i mniejszych - opisuje Durlik. - Odzwierciedla to środkowa część tabeli rankingowej, w której część firm notuje istotne wzrosty, a część nie uchroniła się od spadków - zauważa. 

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas