Telewizja2018-03-20
22

TVP1 nowym liderem. PŚ w lotach wygrał z „M jak miłość”

Kamil Stoch, fot. EurosportKamil Stoch, fot. Eurosport

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła transmisja PŚ w lotach w Vikersund, a na podium uplasowały się jeszcze takie pozycje jak: serial „M jak miłość” oraz „Teleexpress”. Wśród stacji nowym liderem została TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 12 do 18 marca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadziła transmisja z niedzielnego indywidualnego konkursu PŚ w lotach narciarskich w Vikersund, który był ostatnimi zawodami wygranego przez Kamila Stocha turnieju Raw Air. Trwające ponad dwie godziny zawody śledziło średnio 6,41 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 40,57 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wydarzenie to relacjonował również Eurosport 1 - na antenie tej stacji konkurs śledziło średnio 991 tys. widzów (6,4 proc. udziału - dane udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl przez Eurosport).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 13 marca na antenie Dwójki oglądało 6,24 mln widzów, co dało stacji 38,94 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 18 marca (pokazanego w trakcie konkursu lotów) na antenie tej stacji obejrzało 6,17 mln widzów (39,07 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,44 mln widzów (emisja tego samego dnia; 12. pozycja). 3,02 mln oglądających miały pokazane również w niedzielę „Wiadomości” TVP1 (18. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się drugi odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (3,10 mln widzów; emisja 16 marca w Polsacie; 16. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był niedzielny PŚ w lotach, który miał 2,16 mln osób, co dało Jedynce 34,80 proc. udziału (w Eurosporcie było to dodatkowo 219 tys. widzów i 3,6 proc. udziału).

Drugie miejsce należało do „Teleexpressu” (2,09 mln widzów; 33,28 proc. udziału), a podium uzupełnia serial „M jak miłość” (2,05 mln widzów; 33,33 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,20 pkt. proc. do 11,45 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,63 proc., po spadku o 0,27 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,75 proc., po stracie względem poprzedniego o 0,02 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,16 pkt. proc. do 8,39 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,47 proc. do 40,22 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TV4. Średni udział tej stacji wyniósł 4,34 proc. (w dół o 0,15 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,07 pkt. proc. do 12,87 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,74 proc. (w dół o 0,57 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (+ 1,29 pkt. proc. do 8,03 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,31 pkt. proc. do 6,92 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,41 pkt. proc. do 11,47 proc.), ale tuż za nim uplasował się TVN (+ 0,03 pkt. proc. do również 11,47 proc.)

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas