Telewizja2013-07-04
6

„Pytanie na śniadanie” straciło widzów. 89 mln zł z reklam

Magazyn „Pytanie na śniadanie” miał w minionym sezonie mniej widzów niż rok wcześniej, a TVP2 w czasie nadawania programu była wiceliderem rynku. Łączne wpływy z reklam z wszystkich dni emisji wyniosły 89,1 mln zł.

„Pytanie na śniadanie”, nadawane od poniedziałku do piątku o 8.00 w okresie od 13 sierpnia 2012 roku do 28 czerwca 2013 roku, oglądało średnio 434 tys. widzów, co przełożyło się na 11,90 proc. udziału wśród ogółu widzów oraz 9,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek śniadaniowego programu TVP2 wyemitowano 27 grudnia ub.r. Zgromadził on 612 tys. oglądających.

Magazyn - w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej - stracił 107 tys. widzów. W sezonie 2011/2012 średnia widownia wynosiła 541 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 14,69 proc. i 11,05 proc. udziału (więcej na ten temat).

Stacja TVP2 w czasie emisji porannej audycji była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajmowała TVN, nadająca głównie konkurencyjne „Dzień dobry TVN”, co przełożyło się na 14,21 proc. udziału. Dalej uplasował się Polsat (gł. animacje i powtórki polskich seriali; 7,80 proc.) oraz TVP1 (gł. „Wiadomości, „Pogoda”, „Polityka przy kawie”, programy dla dzieci, cykle dokumentalne oraz powtórki polskich seriali; 6,01 proc.).

Wpływy reklamowe z wydań „Pytania na śniadanie” nadawanych w dni powszednie wyniosły 70,7 mln zł i w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej były one o 17,7 mln zł wyższe (dane cennikowe, bez rabatów).

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 

Z kolei wydania weekendowe „Pytania na śniadanie”, emitowane w soboty o godz. 8.00 (w okresie od 18 sierpnia ub.r. do 29 czerwca br.), oglądało średnio 595 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 11,82 proc. oraz 9,62 proc. udziału. Najchętniej oglądane sobotnie wydanie magazynu  pokazano 19 stycznia br., które zainteresowało 793 tys. widzów.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. emisje te zyskały 21 tys. oglądających. Wówczas śledziło je 574 tys. osób. (odpowiednio 11,52 proc. oraz 8,54 proc. udziału). Magazyn ten w poprzednim sezonie w soboty zaczął się ukazywać jednak dopiero w marcu ub.r.

Również w czasie sobotnich wydań „Pytania na śniadanie” stacja była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce należało tutaj do TVN, nadającej gł. magazyny: „Maja w ogrodzie” oraz „Dzień dobry TVN”, co przełożyło się na 12,85 proc. udziału. Dalej uplasował się Polsat (gł. seriale animowane i kulinarny magazyn „Ewa gotuje”; 9,19 proc.) oraz TVP1 (gł. programy dla dzieci; 5,81 proc.).

Przychody sobotniego „Pytania na śniadanie” w minionym sezonie to 18,4 mln zł. Z kolei w poprzednim sezonie (od marca ub.r. do czerwca ub.r.) wyniosły one 3,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:Pytanie na śniadanie, TVP2

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas