Reklama2012-05-10
18

PZU z nowym-starym logo i reklamami z Molochem

Grupa PZU wprowadza nową identyfikację wizualną opartą na logotypie nawiązującym do starego znaku firmy. Wspiera to kampania reklamowa, w której ubezpieczyciel mierzy się ze swoim wizerunkiem zbiurokratyzowanej korporacji.

Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90. Nowa grafika jest przy tym prostsza, a jej obręcz została rozświetlona, co ma nadawać jej nowoczesności i trójwymiarowości. Z obręczy logo zostały też zaczerpnięte nawiasy, którymi otaczane będą wszystkie hasła reklamowe i motywy graficzne. Ich celem jest symbolizowanie ochrony i opieki, jaką firma otacza swoich klientów. Nowe logo PZU zaprojektował Michał Łojewski, który wygrał konkur zorganizowany przez ubezpieczyciela.

Modernizacja wizerunku PZU ma odzwierciedlać zmiany, jakie zachodzą w firmie w ostatnich latach. Jest też jednym z elementów strategii ubezpieczyciela na lata 2012-2014. - PZU 2.0 to wizja silnej, prokonsumeckiej marki, wykorzystującej nowoczesne technologie w służbie klientowi - opisuje Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA. - Na dzisiejszym, silnie konkurencyjnym rynku nie wystarcza posiadanie bardzo dobrych produktów i świetnych pracowników. Konieczne jest dotarcie z atrakcyjnym przekazem o firmie do jak największej liczby obecnych i potencjalnych klientów - podkreśla. - Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce, dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką - dodaje Witold Jaworski, członek zarządu PZU SA.

Nowa identyfikacja 12 maja pojawi się oficjalnie w komunikacji marketingowej i identyfikacji wszystkich spółek należących do Grupy PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzana w drukach oraz wszystkich kanałach komunikacji: do końca września będzie wymienianie oznakowanie w oddziałach, a do końca roku w placówkach agentów i partnerów biznesowych. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad tysiąc oddziałów PZU i placówek agentów. Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa, w której PZU z autoironią i humorem mierzy się ze swoim wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy o skomplikowanych procedurach. W reklamach te stereotypy symbolizuje postać Molocha, który nie potrafi się odnaleźć w nowej rzeczywistości firmowej PZU. Okazuje się bowiem, że ubezpieczyciel zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. Dlatego duch Molocha zostaje wypędzony z firmy.

Kampania rozpocznie się 12 maja w telewizji, prasie, internecie i na outdoorze, a potrwa do końca lipca. Kreację reklam przygotowały agencje PZL i K2 Internet, a za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są domy mediowe Starlink i ACR.

Historia marki PZU rozpoczyna się w 1952 roku, kiedy działający od 1927 roku Powszechny Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych (wcześniej przez ponad wiek funkcjonujący jako Towarzystwo Ogniowe) zmienił nazwę na Państwowy Zakład Ubezpieczeń. Na szyldach i w dokumentach pojawiło się nowe koliste logo z powiększoną literą Z - do którego właśnie nawiązuje najnowsze logo PZU z 2012 roku.

Z biegiem lat logo PZU zmieniało kolory i czcionki w logotypie. W latach 70. na niebieskim okręgu widniały białe litery, a w latach 80. okrąg znika i zostają tylko litery. Lata 90-te to kolejne zmiany: funkcjonowały wtedy dwa logotypy dla PZU SA (z dopiskiem: rok założenia 1803) i dla PZU Życie SA (z dopiskiem: Życie SA). Na początku XXI wieku w logo pojawia się dopisek: Grupa PZU, który miał podkreślać, że PZU to jedna, duża organizacja.

Autor:Tomasz Wojtas

Więcej informacji:PZU, Grupa PZU

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas