Radio2019-08-12
11

Radio codziennie dociera do 72 proc. Polaków. Średni czas słuchania wynosi 268 minut (raport za I półrocze)

W pierwszym półroczu br. uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 72,1 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 268 minut. Najwyższy zasięg medium to generuje w samochodzie, a najdłuższy czas słuchania - w miejscu pracy - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy zasięg radia w pierwszym półroczu 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72,1 proc. (21,76 mln osób), po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,6 pkt. proc. (165 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym półroczu wyniósł 268 min. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2018 roku były to 269 min.

Polacy najczęściej słuchają radia w samochodzie. Wśród wszystkich słuchaczy średni dobowy zasięg w czasie słuchania w tym miejscu wynosi 41 proc. Na drugim miejscu znajduje się dom (38 proc.). Dalej plasują się: praca (14,9 proc.) i inne miejsce (7,4 proc.).

Zdecydowanie najdłuższy czas słuchania radio generuje już jednak w pracy - 386 minut (drugi w kolejności jest dom - 204 minut).

- Niezmiennie od lat dwa silne drive time’y wśród osób słuchających radia w aucie to dni powszednie w godzinach od 7.00 do 9.00 oraz od 15.00 do 17.00 - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR.

Spośród poszczególnych grup wiekowych najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 25-39 lat (każdego dnia 75,4 proc. z nich słuchało radia w pierwszym półroczu br.) oraz w wieku 40-59 lat (75,3 proc.). Wzrósł zasięg słuchalności radia wśród młodzieży, w wieku 15-24 lat (69,4 proc. do 70,9 proc.).

Z kolei pod względem wykształcenia radio najwyższe zasięgi ma wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 76,8 proc. osób z wyższym wykształceniem oraz 73,7 proc. ze średnim.

Jak już informowaliśmy, w pierwszym półroczu br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM (27,2 proc. udziału), które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu (o 1,6 pkt. proc.). Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12 proc. (po spadku o 0,3 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,8 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.

Autor:mk

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas