Radio2021-07-20
3

KBR: słuchacze wrócili do zwyczajów sprzed pandemii

W drugim kwartale 2021 roku wzrósł średni zasięg i czas słuchania radia w samochodzie i pracy, a spadki nastąpiły w domach. - Polacy odreagowują wielomiesięczne zamknięcie związane z pandemią i częściej niż rok temu przemieszczają się oraz wyjeżdżają na weekendy - informuje Komitet Badań Radiowych.

W okresie od kwietnia do czerwca 2021 roku radio najczęściej było słuchane w samochodzie. Średni dobowy zasięg medium w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 34,6 proc. populacji, czyli 12,06 mln osób - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Względem drugiego kwartału 2020 roku zasięg radia wśród osób zmotoryzowanych zwiększył się o 5,7 pkt .proc. (1,69 mln osób).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu plasuje się słuchanie radia w domu, które deklaruje 33,3 proc. populacji (9,96 mln). Względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek wyniósł 5 pkt. proc. (1,52 mln).

Z kolei w miejscu pracy w drugim kwartale radia słuchało średnio dziennie 13,6 proc. osób (4,09 mln). W tym ujęciu nastąpił wzrost i 1,2 pkt. proc. (380 tys.). „Inne miejsce” zarówno w drugim kwartale br. jak i drugim kwartale ub.r. zadeklarowało po 6,6 proc. populacji (odpowiednio 1,97 mln i 1,98 mln osób).

- Polacy odreagowują wielomiesięczne zamknięcie związane z pandemią i częściej niż rok temu przemieszczają się oraz wyjeżdżają na weekendy. Najnowsze dane Radio Track wskazują, że zdecydowanie więcej osób słucha radia w samochodzie, a także w piątki i w niedziele - czytamy w komunikacie prasowym KBR.

Dominuje radio w pracy

Zdecydowanie najwyższy średni dobowy czas słuchania radia odnotowywany jest w miejscu pracy, który w drugim kwartale br. wyniósł średnio 396 minut. Względem analogicznego okresu rok wcześniej nastąpił wzrost o 7 minut.

Dalej plasują się: dom (206 minut, spadek o 16 minut), samochód (110 minut, wzrost o 6 minut) oraz inne miejsce (151 minut, spadek o 4 minuty).

Polacy częściej słuchają radia w piątki i niedziele, co można łączyć ze zwiększeniem częstotliwości wyjazdów weekendowych. - 71,6 proc. badanych deklarowało słuchanie radia w piątki, co przekłada się na ok. 21,5 mln osób oraz stanowi wzrost o 2,9 pkt proc. w porównaniu z rokiem 2020. W niedziele słuchanie radia zadeklarowało z kolei 61,6 proc. badanych, co przekłada się na ok. 18,5 mln osób i stanowi wzrost o 3,6 pkt proc. - podano w komunikacie.

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego okresie od kwietnia do czerwca 2021 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Z kolei wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.

Komitet Badań Radiowych tworzą Grupa RMF, Eurozet, Grupa Radiowa Agory i Grupa ZPR Media.

Autor:MK

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas