Prasa2017-03-30
12

Radio ZET najczęściej cytowanym polskim medium, wysoko Wirtualnemedia.pl

W lutym br. najczęściej cytowanym polskim medium było Radio ZET. Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w lutym br. na fotelu lidera znalazło się Radio ZET, wyprzedzając RMF FM. Na kolejnych miejscach uplasowały się dzienniki "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt".

W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 6 tytułów prasowych oraz po 3 stacje radiowe, stacje telewizyjne i serwisy internetowe.

W lutym w mediach często poruszano temat wypadku Beaty Szydło, dymisji Bartłomieja Misiewicza oraz sprawa pieniędzy ze zbiórek KOD-u.

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych lutego znalazła się "Rzeczpospolita", która wyprzedziła "Gazetę Wyborczą" i "Fakt". Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "Do Rzeczy", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".

 

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVP Info, a na trzeciej - Polsat News.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie Radia ZET, a na kolejnych miejscach znalazły się RMF FM i PR1.

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano Onet.pl, za którym uplasowały się serwisy wpolityce.pl i WP.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 43 razy.

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna", wyprzedzając "Puls Biznesu" oraz "Forbes".

Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w lutym br. było Radio PiK. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się "Gazeta Wrocławska" i Radio Kraków.

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 5549 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-28 lutego 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 5638 razy (2877 razy w prasie, 2011 w telewizji i 750 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Autor:km

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas