Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w I kwartale br. należała do RMF FM. Najwięcej straciło Radio ZET, które zanotowało najsłabszy wynik w historii - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do marca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,7 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,3 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Tak dobre wyniki słuchalności RMF FM, to przede wszystkim efekt kampanii promocyjnej tej rozgłośni w związku z 25-leciem nadawania (dowiedz się więcej).
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc., po spadku o 2,5 pkt. proc. Jednocześnie był to najsłabszy wynik tej stacji w historii prowadzenia pomiarów słuchalności.
Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie zwiększyła się o 4,8 pkt. proc. do 12,5 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,0 proc., po spadku o 1,2 pkt. proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,2 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,2 pkt. proc.
Z szóstego na piąte miejsce awansowała stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4,0 proc., czyli o 1,8 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej.
Zaś na szóstą lokatę spadło Radio Maryja, które odnotowało spadek udziału, wynoszący 0,3 pkt. proc. do 2,0 proc.
- 1
- 2