Internet2015-05-07
4

Rafał Brzoska inwestuje w startup Social WiFi Artura Racickiego

Artur Racicki, Rafał BrzoskaArtur Racicki, Rafał Brzoska

Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl, do której należy InPost objął 27,5 proc. udziałów w startupie Social WiFi. - Rafał jest nie tylko inwestorem branżowym, ale także fachowcem, który wesprze nas między innymi w budowaniu relacji na rynku - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Artur Racicki, prezes Social WiFi.

W komunikacie podkreślono, że Rafał Brzoska przejął udziały w Social WiFi jako prywatny inwestor. Obie strony nie podają wartości transakcji.

- Jest to moja prywatna inwestycja w zespół i biznes mający w ofercie usługi, które zaspokajają realne potrzeby różnych branż, wspierają e-commerce i mają potencjał rozwoju poza granicami Polski - podkreśla Rafał Brzoska, prezes grupy Integer, do której należy m.in. firma kurierska InPost oferująca odbiór przesyłek w paczkomatach. Jesienią ub.r. InPost zawarł umowę z Allegro na dostarczanie produktów kupionych w tym serwisie (więcej na ten temat). Z kolei Brzoska w lutym ub.r. za 5 mln zł kupił 20 proc. udziałów w systemie zarządzania reklamami internetowymi SALESmanago (więcej o tym).

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Artur Racicki, prezes Social WiFi podkreśla, że finansowe zaangażowanie Brzoski to tylko jeden z elementów nawiązanej właśnie współpracy. - Przyznam, że Rafał był dla mnie od zawsze wymarzonym inwestorem, człowiekiem z otwartą głową, ambicjami i wiedzą branżową. Współpraca z nim jeszcze bardziej przyspieszy rozwój naszego WiFi-biznesu - przekonuje Racicki. - Rafał jest nie tylko inwestorem branżowym, ale także fachowcem, który wesprze nas między innymi w budowaniu relacji na rynku.

Social WiFi to startup, który jest twórcą usługi WiFi będącej innowacyjnym narzędziem analityczno-marketingowym. Rozwiązania firmy umożliwiają właścicielom lokali identyfikację ich gości i dalszą interakcję, m.in. przez wyświetlanie promocji w czasie rzeczywistym, wysyłkę mailingów, prowadzenie ankiet w oparciu o system gwiazdkowy oraz badanie opinii klientów. Oprócz Brzoski finansowo w Social WiFi zaangażowani są także na kwotę 1,1 mln zł inni inwestorzy - Ainot oraz Satus.

Obecnie z Social WiFi korzysta ponad 300 tys. użytkowników na 4 rynkach (Polska, Niemcy, USA, Arabia Saudyjska), m.in. sieć restauracji Sphinx - jedna z większych w Europie sieci restauracji casual dining. Narzędzie skierowane jest do sektorów: HoReCa (hotele, restauracje, kawiarnie), retail (centra handlowe, sklepy detaliczne), a także uczelni i miast.

- Mimo że możliwości pozyskania zewnętrznych środków na dobre projekty jest wiele rekomenduję zawsze zaczynanie swoimi siłami, przy wsparciu rodziny, znajomych, wsparciu mentorów. Ciężka praca, pasja, determinacja, zarywanie nocy doprowadzą do pokazania światu tzw. MVP (minimum valuable product) -  produktu, usługi za którą już ktoś będzie chciał zapłacić lub przynajmniej ją testować. Po takiej weryfikacji łatwiej pozyskać istotnie większe środki od inwestorów - mówił Racicki portalowi Wirtualnemedia.pl w komentarzu na temat funkcjonowania startupów w Polsce (przeczytaj całą wypowiedź).

Autor:ps

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas