Rafał Madajczak, dotąd redaktor kreatywny Gazeta.pl (Agora), od lipca obejmie nowo utworzoną funkcję redaktora naczelnego portalu.Madajczak będzie nadzorował pracę wydawców strony głównej portalu oraz dział rozwoju marki, a także odpowiadał za jakość i dobór treści tworzonych we wszystkich redakcjach Gazeta.pl.
"W tej roli Rafał będzie miał decyzyjność ws. treści przez Was tworzonych - ich doboru, tematów oraz tonu i tym samym przejmie obecne kompetencje dyrektor programowej, które zakładały podobny wpływ. Zmiana jest duża i ważna, równa kalibrem przyczynom, które za nią stoją. Nasi potencjalni czytelnicy się zmieniają. Pokolenie Z ma bardzo wysokie wymagania dotyczące treści" - napisała w wewnętrznym komunikacie do zespołu Agnieszka Siuzdak-Zyga, dyrektorka pionu Gazeta.pl.
Informację potwierdziła nam dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory Nina Graboś. Jak ustaliliśmy, objęcie tego stanowiska przez Madajczaka nie pociąga innych zmian personalnych.
W czwartek po południu Agora poinformowała o zmianie w komunikacie. Jako redaktor naczelny Gazeta.pl Rafał Madajczak będzie nadzorował pracę wydawców strony głównej portalu oraz dział rozwoju marki, a także odpowiadał za jakość i dobór treści tworzonych we wszystkich redakcjach Gazeta.pl. Do jego obowiązków będzie należało stanie na straży deklaracji redakcyjnej Gazeta.pl oraz tworzenie i realizacja świeżej i atrakcyjnej linii redakcyjnej, która położy nacisk na aktywizm oraz innowacyjność.
"Dla Gazeta.pl kluczowa jest jakość, kreatywność, zabawa formatem i przekazywanie najważniejszych informacji rzetelnie i szybko. Na tych kompetencjach chcemy budować nową strategię contentową, mając na uwadze przede wszystkim potrzeby młodszych odbiorców, konieczność wielokanałowego dotarcia do czytelnika i chęć wyróżnienia się pośród innych mediów. Jestem przekonana, że gotowość do wychodzenia poza utarte schematy i pomysłowość Rafała Madajczaka, a jednocześnie jego świetne zrozumienie trendów i potrzeb czytelników, sprawia, że jest on idealną osobą, by poprowadzić Gazeta.pl ku tej zmianie" – mówi cytowana w komunikacie Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
"Czasy, gdy media internetowe rywalizowały ze sobą w ramach sztywnych kategorii »portale« czy »serwisy tematyczne«, już nie istnieją – nie w świecie, gdzie żyje aż 50 mln osób, które mają co najmniej 100 tys. obserwujących czy fanów w sieci. Każdego dnia każda z nich może pokazywać coś ciekawszego niż tradycyjne media. To oznacza, że Gazeta.pl walczy o uwagę odbiorców nie tylko z innymi portalami, ale także z twórcami treści, streamerami, tiktokerami i każdą osobą, która w ciekawy sposób opowiada o świecie. To uczy pokory i jednocześnie podnosi nam poprzeczkę" – mówi Rafał Madajczak, nowy redaktor naczelny Gazeta.pl.
"Będziemy oczywiście kontynuować naszą misję informacyjną, ale planujemy więcej eksperymentować i testować format medium na nowe czasy. Nie tylko dlatego, że to ciekawe, ale też konieczne, żebyśmy nie stali się marką, która po prostu jest. Gazeta.pl idzie po nowe!" - dodaje.
W procesie tworzenia strategii contentowej nowego redaktora naczelnego Gazeta.pl jako doradca ds. strategii będzie wspierać Filip Połoska, współzałożyciel grupy kreatywnej Nowy®Ład i były międzynarodowy redaktor naczelny Noizz (Ringier Axel Springer).
Rafał Madajczak w Gazeta.pl od ponad dwóch lat
Madajczak od 2020 roku był dyrektorem kreatywnym Gazeta.pl. W tym czasie portal prowadził liczne nagradzane projekty i akcje zasięgowe we współpracy z zewnętrznymi organizacjami takie, jak „Alarm dla klimatu" z Koalicją Klimatyczną, „Bez LGBT+ nie ma Polski" z Miłość Nie Wyklucza, agencją MullenLowe, Radiem TOK FM i „Gazetą Wyborczą" czy „Nie karm Putina" ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze i serwisem Ukrayina.pl.
Madajczak jest twórcą serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, który należy do portfolio Grupy naTemat (Glob360). Jako redaktor naczelny tej witryny zasłynął wraz z zespołem wiralowymi materiałami komentującymi bieżące sprawy polityczne, gospodarcze i kulturalne. Od listopada 2018 roku pełnił funkcję dyrektora kreatywnego naTemat360. Wcześniej pracował jako dziennikarz w „Rzeczpospolitej" i „Przekroju", współtworzył serwis o polityce Pardon.pl oraz segment kabaretowy programu „Szymon Majewski Show" w telewizji TVN.
Według badania Mediapanel w maju br. portal Gazeta.pl w wersji przeglądarkowej zanotował 12,62 mln użytkowników, 42,19 proc. zasięgu oraz 24 minuty i 57 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.