Reklama2014-12-15
2

Rafał Wyszyński na czele DNA w Starcom MediaVest Group

Grupa Starcom MediaVest, do której należą m.in. domy mediowe Starcom i MediaVest oraz agencja Next, tworzy nową strukturę pod nazwą DNA. Jej szefem został Rafał Wyszyński.

DNA ma być centrum gromadzenia danych i zarządzania nimi oraz analityki i doradztwa Starcom MediaVest Group w obszarach efektywnej dystrybucji treści marketingowych w kanałach paid, owned i earned oraz precyzyjnego docierania z komunikatem do pojedynczego użytkownika.

- Klienci są coraz bardziej świadomi potencjału, jaki drzemie w ogromnej ilości danych dostępnych na temat konsumentów oraz znaczenia technologii służących do gromadzenia tych zasobów i zarządzania nimi. Od nas, jako specjalistów od komunikacji marketingowej oczekują informacji i doradztwa merytorycznego w celu ustalenia, w jaki sposób mogą zorganizować i wykorzystywać dane i technologie, aby zyskać bardziej kompleksową, rzetelną wiedzę o swoich klientach i konsumentach. Wszystko po to, aby tworzyć bardziej skuteczne, dostosowane do konkretnych celów i optymalne kosztowo rozwiązania komunikacyjne - tłumaczy Anna Sakowicz, chief digital officer w Starcom MediaVest Group.

DNA będzie wspierać klientów SMG we wszystkich fazach tworzenia i realizacji kampanii, zarówno projektów content marketingowych jak i w działaniach marketingu precyzyjnego. Począwszy od wsparcia w określaniu KPI kampanii (na poziomach: mediowym, konwersji i biznesowym), poprzez gromadzenie danych wokół konkretnych odbiorców, serwowaniu im kampanii, a na analityce skończywszy.

Zarządzeniem technologią, adservingiem, webanalityką, zakupem kampanii w modelach RTB oraz optymalizacją działań zajmie się wchodzący w skład DNA nowo utworzony zespół TAAG (Technology And Activation Group), nadzorowany przez Marcina Barcińskiego, managera z ponad 11 doświadczeniem na rynku online (do niedawna na stanowisku head of RTB w SMG).

Zespoły klienckie SMG otrzymają dostęp do kluczowych danych pochodzących z wielu źródeł w tym m.in. paid, earned i owned media, brand trackingu i sprzedaży, w formie interaktywnych raportów ułatwiających im podejmowanie na bieżąco szybkich decyzji w planowaniu komunikacji. Interaktywne raportowanie będzie częścią oferty skierowanej do klientów SMG. Dodatkowo analitycy DNA będą przygotowywać zaawansowane modele ekonometryczne i badania (tj. m.in.: modelowanie POEM, marketing mix modelling, modelowanie atrybucyjne i cross media study) pomagające zrozumieć reakcje konsumenta pod wpływem kontaktu z reklamą i w oparciu o wnioski zaplanować bardziej efektywną komunikację w przyszłości.

Łącznikiem pomiędzy DNA, a zespołami klienckimi i klientami bezpośrednio będą business integratorzy, których rolą jest oferowanie dedykowanych, całościowych rozwiązań technologiczno-analitycznych wspierających realizację celów biznesowych klientów.

Kilkudziesięcioosobowym zespołem DNA zarządza Rafał Wyszyński, który jako data&analytics director raportuje do Anny Sakowicz. Z grupą Starcom MediaVest jest związany od 7 lat, a z branżą marketingową od 10 lat. W SMG odpowiadał na początku za stworzenie i rozwój zespołu zajmującego się modelowaniem ekonometrycznym, a ostatnio kierował departamentem badań i analiz. Przez dwa lata był związany z grupą Media Direction OMD, w której jako dyrektor zarządzał działalnością polskiego oddziału BrandScience, struktury analitycznej funkcjonującej w ramach Omnicom Media Group na świecie. Karierę rozpoczynał w dziale badań i analiz biura reklamy Telewizji Polskiej.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas