Internet 2018-01-22
1

Ranking aplikacji wideo - YouTube deklasuje konkurencję, wysoko Ipla i Player (TOP10)

fot. Flickr.com fot. Flickr.com

W grudniu 2017 roku spośród aplikacji w kategorii wideo, zdecydowanie największy, ponad 66-procentowy zasięg miał YouTube. Kolejne miejsca zajmują Ipla i Player+ - wynika z danych firmy Spicy Mobile, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Opracowanie przygotowane przez Spicy Mobile uwzględnia dane obejmujące smartfony i tablety z systemem operacyjnym Android. Według nich, w grudniu ubiegłego roku na czele aplikacji do odbioru treści wideo jest YouTube, którego zasięg wyniósł 66,69 proc.

Daleko w tyle są pozostałe aplikacje - w pierwszej trójce znalazła się aplikacja serwisu Ipla (zasięg 4,75 proc.) oraz Player+ i Player HD (zasięg 2,47 proc.).

- Jeżeli chodzi o rynek aplikacji wideo, widać na nim zdecydowaną przewagę YouTube. To jedyna aplikacja wideo, która pojawia się w rocznym zestawieniu TOP 20 i jednocześnie najbardziej popularna aplikacja mobilna w Polsce. Wiosną 2017 r. jej zasięg zbliżał się już do 70%! Warto przy tym wspomnieć, że YouTube jest aplikacją preinstalowaną na większości telefonów dostępnych na rynku - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl  Artur Zawadzki, współzałożyciel Spicy Mobile.

W zestawieniu relatywnie niskie zasięgi notują serwisy VoD oraz sVoD. Na miejscu siódmym z zasięgiem 1,48 proc. znalazła się aplikacja nc+ GO (tablet), zaś ranking zamyka Showmax.com z zasięgiem zaledwie 0,9 proc. W pierwszej dziesiątce brakuje Netflixa.

- Gdy mówimy o aplikacjach wideo, warto też wspomnieć o międzynarodowych wypożyczalniach filmów bazujących na modelu subskrypcji, takich jak HBO GO, Showmax czy Netflix. Jak wynika z badania Spicy Mobile, nie są to jeszcze rozwiązania rozpowszechnione na urządzeniach mobilnych. W grudniu 2017 r. zasięg aplikacji Showmax wyniósł 0,90%, a Netflix 0,67% - komentuje Artur Zawadzki.

Jeśli chodzi o zasięgi aplikacji stacji telewizyjnych, to najwyżej w zestawieniu za grudzień 2017 r. znajduje się TVN24 (miejsce piąte, zasięg 1,79 proc.), dalej na miejscu siódmym wspominany wcześniej nc+ GO (tablet) oraz na ósmym TVP Stream oraz tvp.pl (zasięg 1,13 proc.).

Prezentowane wyniki pochodzą z badania Mobience – unikalnego projektu badawczego realizowanego przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile. Celem badania jest poznanie korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne: telefony i tablety. Badanie Mobience jest badaniem  pasywnym. Pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android jest dokonywany automatycznie przez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony osoby badanej. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dane o populacji mobinautów, czyli internautów korzystających z internetu przez urządzenia mobilne, są dostarczane przez instytut Kantar Millward Brown.

Autor: jd

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas