Prasa2016-08-24
0

Ranking miesięczników popularnonaukowych i historycznych. Tylko „Focus” ze wzrostem sprzedaży

W maju br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2016 roku wyniosła 91 936 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 1,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 9,73 proc. do 50 117 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 21 470 egz., po spadku o 9,93 proc.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 17 810 egz. (obniżyła się ona o 16,09 proc.).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 14 380 egz., po spadku o 21,45 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Zobacz tabelę

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Focus Historia” - było to 26,17 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas