Badania2018-05-08
5

Paryż najatrakcyjniejszym miastem na świecie, Warszawa awansowała na miejsce 36.

Z najnowszego badania Anholt-GfK City Brands IndexSM (CBISM) wynika, że najatrakcyjniejszym miastem na świecie jest Paryż. Stolica Francji wyprzedziła Londyn i Sydney, z podium wypadł natomiast Nowy Jork. Warszawa zajmuje pozycję 36. - to awans o dwa miejsca względem poprzedniego rankingu.

Badanie CBISM ocenia siłę i atrakcyjność wizerunku łącznie 50 miast, a ocena końcowa jest syntezą sześciu składowych: ogólne postrzeganie miasta (międzynarodowy status i pozycja miasta), miejsce (ocena położenia i skomunikowania), ogólne warunki życia, ludzie (populacja – przyjazność, różnorodność kulturowa, poczucie bezpieczeństwa), puls miasta (interesujące działania, w jakich można uczestniczyć), potencjał miasta (zarobki, edukacja).

W tegorocznej edycji pozycję lidera zachowuje Paryż, w skali od 1 do 100 zyskując 0,51 punktu. Podium uzupełniają Londyn (+0.52 pkt.) oraz Sydney (+0.97 pkt.). O dwa miejsca do przodu przesunęło się australijskie (miejsce siódme, +1.64 pkt.) Do pierwszej dziesiątki, na miejsce 9. wskoczyło amerykańskie San Francisco. Z miejsca siódmego spadła natomiast stolica Niemiec - Berlin (+0.75 pkt.).

- Wydaje się to nieco zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że Niemcy jako kraj, uplasowały się na 1 miejscu  w rankingu 2017 Nation Brands Index, mając najbardziej stabilny wizerunek wśród wszystkich badanych krajów. Pokazuje to, że miasta nie mogą opierać się na marce narodowej, ale muszą dbać również o własny, unikatowy wizerunek - komentuje Vadim Volos, senior VP działu social and strategic research i szef projektu CBI w GfK.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ranking-marek-narodowych-liderem-niemcy-polska-na-miejsce-27 ##

Warszawa w kolejnym badaniu notuje wzrost – od 2013 roku, w którym zajmowała 43 miejsce, stale poprawia swoją lokatę i obecnie zajmuje 36 miejsce.

Pierwszą połowę rankingu, tak jak w latach ubiegłych, zdominowały miasta zachodnioeuropejskie i kulturowo anglosaskie. W roku 2017 zauważalna jest jednak pozytywna zmiana w przypadku wielu miast, które nie są ograniczone swoim położeniem czy stopniem rozwoju. Przykładem jest Tokio, które jest jednym z nielicznych miast niezachodnich plasujących się w pierwszej połowie rankingu. W najnowszym badaniu stolica Japonii notuje najwyższy wzrost wskaźnika oceny (+1,79), plasując się na  miejscu jedenastym wraz z Vancouver, przed Madrytem, Barceloną, Waszyngtonem, Toronto i Wiedniem.

Ranking obejmuje następujące miasta:

Ameryka Północna: Chicago, Denver, Los Angeles, Nowy Jork, Filadelfia, Seattle, Toronto, Dallas Fort Worth, Houston.
Europa Zachodnia: Amsterdam, Barcelona, Bazylea, Berlin, Bruksela, Dublin, Edynburg, Genewa, Londyn, Madryt, Mediolan, Paryż, Rzym, Sztokholm, Monachium.
Europa Środkowa / Wschodnia: Stambuł, Moskwa, Praga, Warszawa, Wiedeń.
Azja i Pacyfik: Auckland, Bangkok, Pekin, Hongkong, Melbourne, Mumbai, Seul, Szanghaj, Singapur, Sydney, Tokio.
Ameryka Łacińska: Buenos Aires, Meksyk, Rio de Janeiro.
Bliski Wschód / Afryka: Kair, Kapsztad, Doha, Dubaj, Durban, Jeddah, Johannesburg.

Badanie Anholt-GfK CBISM przeprowadzane jest co dwa lata w celu pomiaru wizerunku 50 miast, biorąc pod uwagę składowe: ogólne postrzeganie, miejsce, warunki wstępne, ludzie, puls i potencjał. W ramach badania w 2017 r. przeprowadzono 5057 wywiadów w 10 krajach (Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Rosja, Korea Południowej, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone), w tym co najmniej 500 wywiadów w danym kraju. Wywiady przeprowadzono metodą CAWI wśród dorosłych powyżej 18 roku życia. Badanie przeprowadzono od 20 września do 3 października 2017 roku.

Autor:jd

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas