Telewizja2016-12-01
9

Ranking oglądalności kanałów telewizyjnych w Polsce (top 149)

W październiku br. liderem oglądalności rynku telewizyjnego był Polsat. Najwyżej sklasyfikowanym kanałem tematycznym był TVN24. Ranking top 149 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2016 roku pierwsze miejsce należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2015 roku spadł o 4,11 proc. i wyniósł 12,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,35 proc. do 11,30 proc.

Podium uzupełnia TVP1, która spadła z miejsca drugiego. Jej wynik w porównaniu do października 2015 roku zmalał o 14,89 proc. do 10,46 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,34 proc. udziału; w dół o 1,30 proc.).

Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z siódmej lokaty), którego udział wyniósł 3,66 proc., po wzroście o 10,24 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

13. miejsce zajęła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział zmniejszył się o 3,40 proc. do 1,42 proc.

Na czele stacji dziecięcych znalazło się TVP ABC (do góry o 68,12 proc. do 1,16 proc.), muzycznych - Polo TV (- 1,28 proc. do 0,77 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 13,64 proc. do 0,75 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 9,09 proc. 0,72 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 37,66 proc. do 0,48 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 14,23 proc., po wzroście o 7,72 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 2,31 proc. do 13,97 proc. Podium uzupełnia Dwójka (7,26 proc udziału; w dół o 0,14 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (6,58 proc., - 22,18 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 22,18 proc. do 2 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowych zajęły TVP Seriale (- 9,94 proc. do 1,54 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 2,50 proc. do 1,23 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 72,31 proc. do 1,12 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 20 proc. do 1,02 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 5,13 proc. do 0,82 proc.), a sportowych - Polsat Sport News (- 48,48 proc. do 0,34 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas