Prasa 2017-02-18
2

Pisma plotkarskie najchętniej sprzedającymi się tygodnikami (top 50 tytułów)

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich tygodników w Polsce w listopadzie ub.r. był „Tele Tydzień”. Czołówkę zestawienia zdominowały jednak pisma z segmentu yellow. Top 51 tygodników w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2016 roku wyniosła 736 494 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku była ona niższa o 4,80 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się w skali roku o 0,12 proc. do poziomu 524 198 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął kolejny tygodnik Bauera - „Twoje Imperium”, który awansował z czwartej lokaty. W listopadzie ub.r. średnia sprzedaż ogółem tego pisma wzrosła o 4,65 proc. do poziomu 315 130 egz.

Oczko niżej spadł inny magazyn wydawany przez Bauera - „To & Owo”. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 302 448 egz., po spadku o 7,35 proc.

W czołowej piątce znalazł się jeszcze „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), który zanotował stratę o 5,78 proc. do 269 012 egz.

Ogółem w top 10 zdecydowanie najwięcej, bo sześć pozycji zajęły tygodniki z segmentu yellow (są to wszystkie tygodniki z tego segmentu dostępne na rynku). Dwa miejsca należały do magazynów telewizyjnych. Ponadto w pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się tygodnik opinii oraz magazyn poradnikowy.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: tygodnik, zkdp

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas