Kultura2021-05-25
15

„Receptura” nowym serialem TVN. Zagra Agnieszka Więdłocha

Fot.: TVN Grupa Discovery/ATMFot.: TVN Grupa Discovery/ATM

Wystartowały zdjęcia do nowej produkcji obyczajowej „Receptura”, którą jesienią będzie można oglądać w TVN i na Playerze. Widzowie będą śledzić w niej równolegle losy dwóch bohaterek - jednej mieszkającej we współczesnej stolicy i drugiej: żyjącej w międzywojennej Warszawie. W części historycznej w roli głównej zagra Agnieszka Więdłocha.

W połowie maja w Warszawie ruszyły zdjęcia do najnowszej produkcji TVN Grupa Discovery „Receptura”. To sześcioodcinkowa opowieść rozgrywająca się równocześnie w okresie międzywojennym oraz w czasach dzisiejszych, która w intrygujący sposób łączy perspektywę tradycji z nowoczesnością.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

- Klamrą spinającą dwie kobiece historie w „Recepturze” jest dziennik Marii Kielicz, który przypadkowo wpada w ręce młodej studentki architektury –  Zosi. Wraz z jego kolejnymi stronami rozwija się opowieść o rozterkach, ambicjach i romantycznych wyborach kobiet szukających prawdy o sobie. Zosia odkrywa historię swojej prababki. W 1936 r. Maria, samotna matka z dyplomem z architektury, przyjeżdża do międzywojennej stolicy, aby rozpocząć nowe życie. W Warszawie kobieta otrzymuje posadę asystentki Jana Wedla. Szybko staje się jego zaufaną pracownicą i powiernicą tajemnic najprężniej działającej fabryki czekolady w Europie - czytamy w opisie produkcji.

W rolę Marii Kielicz wcieli się Agnieszka Więdłocha. Na ekranie towarzyszą jej: Jacek Koman jako Jan Wedel, Mateusz Janicki oraz aktor niemieckiego pochodzenia Fabian Prokein („Ludzie i bogowie”).

Zdjęcia do kostiumowej części „Receptury” potrwają do końca maja. W czerwcu rozpoczną się prace nad współczesną częścią akcji, w której pojawią się nowi aktorzy. Telewizja TVN na chwilę obecną nie zdradza nazwisk.

ATM Grupa producentem

Serial, na zamówienie TVN, reżyseruje Tomasz Szafrański, a realizuje Production Services Poland (ATM Grupa). Producentem „Receptury” ze strony TVN jest Marta Pasławska, z ramienia ATM Grupy: Krzysztof Jakubowski (producent wykonawczy) i Robert Wieczorek (producent kreatywny). Za zdjęcia odpowiada Rafał Paradowski. Autorami scenariusza są: Artur Kowalewski, Dorota Jankojć-Poddębniak oraz Bartosz Staszczyszyn. Pionem kostiumowym kierują Katarzyna Baran i Agata Culak, a scenograficznym - Dorota Rakowiecka.

- W tej historii ujęło mnie, że międzypokoleniowe dylematy można pokazać z urokiem i dużą sympatią dla bohaterów. Natomiast wątek szpiegowskiej tajemnicy wprowadza do serialu napięcie, zaskoczenia i szansę na prowadzenie z widzem filmowej gry. Ponieważ intryga rozgrywa się w dwóch płaszczyznach czasowych, łączymy dzisiejszy język filmowy z klasycznym sposobem opowiadania kamerą, składając żartobliwy hołd dla kina z lat trzydziestych i czterdziestych, które zawsze było dla mnie inspiracją. To co wyróżnia „Recepturę” na tle większości produkcji z okresu międzywojnia, to sposób jego pokazania. Pomimo powrotu do tamtych niespokojnych czasów, nie czujemy zbliżającej się wojny, a podpatrujemy życie obyczajowe - mówi Tomasz Szafrański, reżyser „Receptury”.

Za pomysł serialu odpowiadają firma Aldentro oraz agencja mediowa Zenith.

Premiera 6-odcinkowej „Receptury” już jesienią w TVN i na Playerze.

Serial TVN powstaje we współpracy z E. Wedel

„Receptura” to wspólny serial TVN Grupy Discovery i E.Wedel. To kolejny projekt telewizyjnego nadawcy w obszarze branded content marketingu.

- Nasze projekty content marketingowe oparte są przede wszystkim na jakości treści przez co są nie tylko efektowne, a też efektywne - przekładają się bezpośrednio na wyniki sprzedaży naszych klientów i na zaangażowanie widzów. Do tej pory w ramach produktów branded content marketingu z wysokiej półki zrealizowaliśmy m.in. „My Way”, „LEGO Masters” czy „Totalne remonty Szelągowskiej”. Każdy z tych tytułów został entuzjastycznie przyjęty przez widzów, cieszył się dużą popularnością w swoich pasmach. Teraz idziemy o krok dalej i przecieramy nowy szlak - serialowy. Wierzę, że wraz z E. Wedlem uda nam się zrobić ambitną produkcję telewizyjną, która podbije serca ludzi i będzie kolejnym dowodem na to, jak ogromny potencjał tkwi w działaniach opartych o branded contetnt - wyjaśnia Jacek Szymczyk, dyrektor ds. sprzedaży specjalnej TVN Media.

TVN Grupa Discovery dotychczas wyprodukowała już 12 projektów, realizowanych w współpracy z partnerami komercyjnymi - 8 z nich to propozycje rozrywkowe, a 4 to formaty oparte o ideę chmur kontentowych.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 7,49 proc.

Autor:mk

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas