Reklama2016-06-24
0

Reklama kinowa i radiowa w Polsce mocno w górę, tylko dzienniki ze spadkami

Tradycyjne media zarobiły w okresie od stycznia do maja br. 7,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Największe wzrosty zanotowały indoor, kina i radio. Spadły natomiast przychody reklamowe dzienników.

Wszystkie tradycyjne media zarobiły przez pięć pierwszych miesięcy tego roku na reklamach 12,6 mld zł (cennikowo, według danych Kantar Media). To 7,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku.

Największe wpływy tradycyjnie już wygenerowała telewizja, która zarobiła na emisji reklam 6,6 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 1,4 proc.

Drugie pod względem przychodów z reklam medium - radio zwiększyło wpływy o 18,7 proc., do 2,4 mld zł.

W omawianym okresie reklamodawcy więcej pieniędzy wydali też w magazynach, kinach, na outdoorze i w indoorze. Wartość reklam w magazynach wyniosła 1,6 mld zł (o 15,7 proc. więcej niż rok wcześniej), w kinach - 709 mln zł (o 23,3 proc. więcej), na outdoorze - 641,3 mln zł (8,5 proc. więcej), a w indoorze - 22,5 mln zł (36,3 proc. więcej).

Mniej na reklamach zarobiły natomiast dzienniki - ich przychody spadły o 4,1 proc., do 598,2 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas