Reklama2012-05-17
1

Reklama L’Oreal z dopuszczalnym retuszem - skarga Piekarskiej odrzucona

Komisja Etyki Reklamy nie podzieliła zarzutów posłanki SLD Katarzyny Piekarskiej wobec reklamy kosmetyku L’Oreal. Piekarska się nie poddaje i zapowiada założenie Stowarzyszenia Konsumenckiego.

Katarzyna Piekarska dwa miesiące temu skrytykowała reklamę fluidu Lumi Magique firmy L’Oreal pokazującą holenderską modelkę Doutzen Kroes (patrz poniżej). Posłanka oceniła, że zdjęcie jest „mocno generowane komputerowo”, stanowiąc „prosty sygnał: jeśli kupisz ten fluid czy krem, to będziesz wyglądać w ten sposób”. Skargę na grafikę złożyła Komisji Etyki Reklamy (przeczytaj o tym więcej).

Jednak Komisja oceniła właśnie, że reklama L’Oreal z Doutzen Kroes nie wprowadzała odbiorców w błąd, nie naruszając tym samym kodeksu branżowego. O takiej decyzji poinformował dyrektor Komisji Konrad Drozdowski. Szczegółowe uzasadnienie ma zostać opublikowane w ciągu kilku dni.

Katarzyna Piekarska ze zrozumieniem przyjęła tę decyzję, zwracając przy tym uwagę, że w Anglii taka reklama z pewnością zostałaby uznana za nieetyczną. „Dla mnie najważniejsze, że moją skargą uświadomiłam ludziom problem oszustwa w reklamach” - powiedziała posłanka „Gazecie Wyborczej”. Jednocześnie zadeklarowała, że razem z Beatą Bublewicz z PO zamierza założyć Stowarzyszenie Konsumenckie, które będzie m.in. walczyć z nieuczciwością w reklamie.

Autor:Tomasz Wojtas

Więcej informacji:L’Oreal, Komisja Etyki Reklamy

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas