Reklama2015-11-19
1

Reklama produktów BHP Tryton z rozebraną modelką skrytykowana za dyskryminację i instrumentalne traktowanie kobiet

Internetowa reklama artykułów BHP firmy Tryton dyskryminuje kobiety poprzez ich instrumentalne traktowanie, a przez to utrwala negatywne stereotypy - uznała Komisja Etyki Reklamy.

Do KER wpłynęła skarga na reklamę internetową artykułów BHP firmy Tryton z wizerunkiem roznegliżowanej kobiety. W opinii skarżącego taki przekaz jest seksistowski i uwłacza godności człowieka.

Przedstawiciele firmy Tryton nie odnieśli się do postawionych zarzutów.

KER stwierdziła, że wykorzystanie w reklamie wizerunku kobiecego ciała nie było uzasadnione rodzajem reklamowanych produktów. Komisja orzekła, że reklama narusza dobre obyczaje i dyskryminuje kobiety poprzez ich instrumentalne traktowanie, a przez to utrwala negatywne stereotypy.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas