Radio2017-09-26
5

Reklama radiowa: Tok FM i Vox FM mocno w górę, RMF FM zarabia więcej niż Radio ZET i Polskie Radio łącznie (TOP10)

Po ośmiu miesiącach br. wszystkie rozgłośnie radiowe mają dodatnią dynamikę przychodów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Straty zaczęły odrabiać m.in. Radio Zet i Program I Polskiego Radia. Największe wzrosty przychodów zanotowały Tok FM i Vox FM.

W okresie od stycznia do sierpnia br. wydatki na reklamę radiową wyniosły 4,1 mld zł i były o 5,9 proc. wyższe w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Bezapelacyjnym liderem wpływów z reklam na rynku radiowym pozostaje RMF FM z przychodami w wysokości 1,22 mld zł, wyższymi w skali roku o 6,9 proc.

Drugą lokatę utrzymuje Radio ZET, które na emisji spotów zarobiło w omawianym okresie 695,8 mln zł, czyli niemal tyle samo co przed rokiem. To pierwszy miesiąc od dłuższego czasu, w którym stacja zwiększa wpływy z reklam w porównaniu z rokiem ub.

Trzecie miejsce na podium należy do Programu III Polskiego Radia, w którym marketerzy zainwestowali 253,9 mln zł, czyli 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/duzy-spadek-sluchalnosci-trojki-radio-zet-tok-fm-i-antyradio-ostro-do-gory ##

Wśród pozostałych, rozgłośni, które znalazły się w rankingu, najwyższe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały w omawianym okresie Tok FM i Vox FM. Pierwsza rozgłośnia zwiększyła przychody o 50 proc. rok do roku – z 74,4 do 111,7 mln zł, a Vox FM zarobił o 25,5 proc. więcej - blisko 94 mln zł.

Dwucyfrową dynamikę zanotowało też RMF Classic - reklamodawcy w tym roku wydali w tej stacji 51,4 mln zł, o 14,5 proc. więcej niż przed rokiem.

O 1,9 proc. więcej zarobiła radiowa Jedynka (138,6 mln zł), a Złote Przeboje Poznań zwiększyły przychody reklamowe o 0,2 proc. (do 52,1 mln zł). Te dwie stacje jeszcze w zestawieniu za okres od stycznia do lipca br. miały ujemną dynamikę wpływów z reklam.

Eska Warszawa zarobiła w omawianym okresie 5,1 proc. więcej (50,7 mln zł), a Eska Poznań – 6,6 proc. więcej (ok. 48 mln zł).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/topnieje-przewaga-sluchalnosci-rmf-fm-nad-radiem-zet-w-grupie-16-59-tok-fm-wawa-i-antyradio-mocno-do-gory_1 ##

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas